A világ legjobb autójának készült.

Mint valamennyi korábbi nemzedéktől, ettől is azt várták a vevők, hogy minden területen etalont állít fel, újrafogalmazva a világ legjobb autója fogalmát. Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője:


"Feladatul nem egyszerűen a biztonságot vagy a szépséget, a teljesítményt vagy a hatékonyságot, a komfortot vagy a dinamikát tűztük magunk elé, hanem mindenben a legjobbat, vagy semmit! Egyetlen más autó sem képviseli annyira a Mercedes-Benz márkaígéretét, mint az S-osztály." 


A részletekbe menő műgond eredménye az "Essence of Luxury". A legjobbra törekvés például az utastérben tapasztalható: akár az üléseket vagy a klimatizálást, a kezelést vagy a designt, az infotainment lehetőségeket vagy a hátsó üléssor biztonságát és kényelmét nézzük a sok új ötlet mesteri megvalósítása révén a tervezők a legmagasabb minőségi színvonalat jelölték ki az S-osztály számára, és saját maguknak is.


Ugyanez áll a biztonságra is: amit tíz éve a PRE-SAFEŽ elkezdett majd a DISTRONIC PLUS folytatott, ma az autózás új dimenziójában teljesedik ki: biztonsági rendszerek egész arzenálja olvasztja össze a komfortot a biztonsággal. Ennek a neve a Mercedes-Benznél az Intelligent Drive. Az új S-osztály hatékonysága pedig szinte már utópiába illő: az "Efficient Technology" jegyében a Mercedes-Benz tíz év alatt megfelezte és 4,4 liter/100 kilométerre csökkentette a 150 kilowattos teljesítménykategória fogyasztását. Az S-osztály légellenállása ismét jócskán csökkent a típuselődhöz képest: a 0,24-es alaktényező mércének számít a kategóriában, sőt az S 300 BlueTEC HYBRID modellét, további aerodinamikai tökéletesítésekkel, 0,23-ra szorították le. Említhetjük példaként azt is, hogy az új modell a világ első autója, amelyben már a jövőbe mutatóan, egyáltalán nincs izzólámpa, csak fénydiódák vannak. 


A design: modernség és érzéki formák

Szerte a világon mindenki felismeri, ha egy Mercedes-Benz közeledik. A jellegzetes Mercedes-arc markánsan érvényesül a márka egész története során. "Az S-osztály modern designja mindig az illető korszak luxusának és autós fenségességének kifejezése volt, és új S-osztályunk ezt a hagyományt folytatja. Klasszikus felépítésével és egymásba simán átfolyó vonalaival az érzéki letisztultság modern megtestesülése. A design érzékelhető ívet von a harmincas évekbeli járműveink eleganciája és a mai haladó formanyelv között. A stílusos sportosság és a csábító formák szintézise a kortalan szépséggel és szuverenitással teszi valódi ikonná az S-osztályt", jelentette ki Gorden Wagener design-vezető.


Az új osztály fölényét és vezető szerepét még jobban kihangsúlyozva az eddiginél nagyobb, meredekebben álló és hangsúlyozottabban háromdimenziós lett a hűtőmaszk. Hosszú motorházával, kupolaszerűen feszülő tetővonalával és enyhén lejtős hátuljával klasszikus limuzin-arányokat mutat az új S-osztály. A méret- és férőhely-igényeket úgy valósították meg, hogy reprezentatív legyen az autó, ugyanakkor kupészerűen sportosnak mutassa a lendületes tetővonal.


A hátrafelé enyhén lejtő karaktervonal a márkára jellemző "Dropping Line" elegánsan tagolja az oldalfelületet és már álló helyzetben is dinamikát sugároz. Az oldalfal egészének finom homorú-domború mozgalmassága erőteljes és nyúlánk karosszériát eredményez, amely egyszerre feszültséghordozó és lazán könnyed. Különösképp érvényre juttatja a jármű atletikus karakterét a hátsó kerék fölött domborodó váll.


Az új S-osztály oldalának feszes felületei és vonalai hátra futnak ki. A finoman lejtős forma nemcsak elegáns, hanem aerodinamikailag is előnyös. A csomagtartó fedele és a lökhárító között vízszintes vonalak hangsúlyozzák hátulnézetből a jármű szélességét. Felismerhető a Mercedes-Benz formatervezők jellegzetes keze munkája a C-oszlopot metsző hátsó szélvédőn is, amelynek lekerekített felső része kupészerű hatást ad. Mindezt remekül zárják le az újszerű hátsó lámpák: teljesen belesimulnak a karosszériába, hozzájárulva annak egyöntetűségéhez, miközben gondosan kialakított belviláguk a részletek iránti figyelemről tanúskodik. 


LED technológia: az első autó egyetlen izzólámpa nélkül

Száz évvel ezelőtt az elektromos járművilágítás bevezetését követően a Mercedes-Benz teljesen átállt a fénydiódára (LED Light Emitting Diode): a világ első autójaként az S-osztály külsején és belsejében egyetlen izzólámpa sincs. Ezzel a márka még jobban kiépíti vezető pozícióját a világítástechnikában. Világpremier az úgynevezett többszintű funkció is: tekintettel a mögöttünk közlekedőkre, éjszaka vagy a közlekedési lámpánál várakozva lecsökken a féklámpa fényereje. Az út, illetve az utas- és csomagtér világítására közel ötszáz fénydióda szolgál. 


Ezek, felszereléstől függően, a következők:

  • fényszóró: darabonként akár 56 LED
  • Hátsó lámpák: darabonként 35 LED (plusz 4 a ködzárófénynek)
  • Utastér (a hangulatvilágítással együtt): kb. 300 LED

A minél jobb látást két, jelentősen tökéletesített asszisztens-rendszer szolgálja: az Adaptív Távfény-asszisztens Plus és az Éjjellátó-asszisztens Plus. Új sztereo-kamerájával és többfokozatú radarérzékelőivel 360 fokban lát maga körül az S-osztály, így jobban felismeri a közlekedési veszélyhelyzeteket.

Hajtómű: minden teljesítménykategóriában maximális hatékonyság


Az értékesítés első évében kétféle hibrid, egy benzines és egy dízel S-osztály áll rendelkezésre: az S 400 HYBRID, az S 500, az S 350 BlueTEC és az S 300 BlueTEC HYBRID. A maga kategóriájában mindegyik a hatékonyság bajnoka a típuselődhöz képest 20 százalékot elérő mértékben csökkent a fogyasztás. Valamennyi motor már ma teljesíti az Euro-6 kipufogási szabványt, sőt az S 400 HYBRID és az S 350 BlueTEC hozza a még szigorúbb A hatékonysági osztály követelményeit is, az S 300 BlueTEC HYBRID pedig A+ besorolást kapott.


"Az új S-osztály olyan fogyasztási és emissziós értékeket ér el, amelyek néhány éve még a középkategóriában is utópisztikusak lettek volna" mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler konszernkutatási igazgatója és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője. És ez még csak a 'Green Leadership' offenzívánk nyitánya: az S 500 Plug-In Hybrid formájában hamarosan kijön az első S-osztály, amelynek hármassal kezdődik a fogyasztási adata. Ezáltal első ízben fogja át az S-osztály hajtóműkínálata a benzines- és dízelmotoros, valamint a benzines-, dízel és konnektoros hibrid spektrum teljességét.


Integrált Szerviz Csomag Magyarországon

Értéknövelő alapszolgáltatásként az új Mercedes-Benz S-osztály tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami a hazai piacon egyedülállóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz. 


A Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által elvégzett karbantartások az ügyfelek által igénybe vehető Mobilo szolgáltatások időtartama is meghosszabbodik, amely bizonyos szolgáltatások esetében így akár 30 év is lehet. Az Integrált Szerviz Csomag a már korábban is elérhető Új Gépkocsi Garancia lejártát követően további 24 hónap, de legfeljebb összesen 120.000 km növelt javítási garanciát is tartalmaz. 


A világ első "látó" futóműve

A világ első autójaként az S-osztály előre észreveszi az úthibákat. Amennyiben az autó ilyeneket észlel a sztereo-kamera segítségével a ROAD SURFACE SCAN (útfelület letapogató), a MAGIC BODY CONTROL villámgyorsan átállítja a futóművet az új helyzetre. Ez az innovatív rendszer kívánságra kapható a nyolchengeres modellekhez. Széria viszont az új S-osztályban a folyamatosan működő adaptív ADS PLUS csillapítás és a teljes súlyt viselő, továbbfejlesztett AIRMATIC légrugózás.

Utastér: nyugalmat sugárzó, látványra is tágas


Az új S-osztály utasterének letisztult felépítése egy klasszikus, ugyanakkor modern limuziné. Egyöntetű, érzékien elegáns stílus tölti meg tartalommal a teret, a nyugodt hangulatot és a tágasság érzetét vízszintes elemek és vonalak teremtik meg. A kiváló minőség és az elegancia összhangban van a funkcionalitással: a legmagasabb szinten ötvöződik a menet-, tér- és kezelési komfort. 


Az anyagok és színek tökéletes összeválogatása különleges harmóniát teremt. Fát főképp a műszerfalon és a középkonzolon alkalmaztak nagyvonalúan. Különlegesség a kapcsolók fémes felületének gyöngyházhatású lakkozása, az utastér színéhez illő árnyalatban.


Hátul is első osztályú az utazás - az ülés, az ajtóbetétek és a kezelőszervek koncepciója és exkluzivitása semmiben sem marad el az első sorétól. Még pazarabb a "First Class Fond" középkonzol, amelyen telefonhallgató, asztalka és több kiegészítő rakodóhely található. 


Koncepció: két világ java


Az S-osztály története során először állt a fejlesztés középpontjában a hosszú tengelytávú limuzin. A korábbi gyakorlattól eltérően ebből vezették le a rövid tengelytávú változatot. Az S-osztály ugyanis, amelynek európai és észak-amerikai tulajdonosai szívesen ülnek maguk a volán mögé, nemcsak az Egyesült Államokban, Kínában vagy Japánban számít egyértelműen reprezentációs limuzinnak, hanem egész Ázsiában is sofőrös autóként van elkönyvelve. Ebből logikusan következik az a sok újdonság, amely a hátul ülők komfortját és biztonságát szolgálja.


Az új S-osztály mérsékelten megnövelt méreteiből főképp a valamennyi dimenzióban tágasabbá tett belső tér válik az utasok javára: a vezető maximális fejtere 12 milliméterrel nőtt, az első válltér 14-gyel, és az elöl könyökmagasságban mérhető szélesség 10-zel. A hátsó sorban helyet foglalók a térdméret 14 milliméternyi megnagyobbodásának örvendhetnek, vállterük pedig kilenccel lett nagyobb.


Kijelzés és kezelés: elegáns új vezérlőközpont


Két nagy felbontású színes, 8:3 oldalarányú, 30,7 cm képátlójú TFT-képernyő az S-osztály információs központja. A baloldali az eddigi kombinált műszer funkcióit veszi át, és elsősorban a vezetőnek érdekes információkat közöl. A jobboldali az infotainment (szórakoztató-tájékoztató) funkciók komfortos kezelésére szolgál. A gépkocsi kiegészítő funkcióinak integrációjával kapcsolatos, állandóan növekvő igények hatására átdolgozták a kezelés teljes logikáját, különös súlyt helyezve az ergonómiára, a kezelési komfortra, a biztonságra, az attraktivitásra és az esztétikára.


A kezelőszervek és a kijelzők kialakításának célja ezek tartalmi és formai egysége volt. Az új kijelzők mellett különös jelentőséget kaptak a fémes kapcsolófelületek és a valódi alumínium kezelőszervek. A fémfelület finom strukturálásával ezek mindegyike sugározza azt a tapintási, akusztikai és kidolgozási hatást, amely rendkívülivé tesz egy Mercedes-Benzt.


Újdonság az érintő telefontasztatúra és a kibővített kedvencek-koncepció 12 szabadon programozható funkciója. Továbbra is fő kezelőszerv a központi forgó-nyomó gomb, amelyhez szokás szerint társulnak a legfontosabb funkciók közvetlen elérését biztosító gombok a középkonzolon, illetve egy kezelősor a vezetőtámogató rendszerek részére.


A LINGUATRONIC Speech Dialog System (párbeszéd-rendszer) hangvezérlése lehetővé teszi például komplett címek bemondását egyvégtében. Hangvezérléssel használható a telefon és az audiorendszer is. Új lehetőség a szöveges üzenetek (SMS) és az e-mailek hangos felolvastatása. 


Klíma: sok újdonság, kellemes légkör

A teljes klímaberendezés következetes fejlesztésének kulcsszavai a teljesítőképesség, a levegőminőség, a szabályozás minősége, a zajszint és a hatékonyság voltak. Új az AIR-BALANCE csomag, amelynek tartalma az illatosítás, az ionizálás és az alaptípushoz képest még hatásosabb szűrés. A THERMOTRONIC klímaberendezés hátul két további zónával fokozza a hőkomfortot. Teljesen új a kartámla elektromos fűtése.

Világújdonság az S-osztály "aktív illatosítása", az AIR-BALANCE csomag keretében. Az aktív azt jelenti, hogy be- és kikapcsolható, és az intenzitást maga állíthatja be az ember, testre szabva az utastér illattérképét. Az illat hosszabb idő alatt sem változik, és az illatanyag molekulái nem ragadnak meg a jármű textilfelületein, illetve a ruházaton. Az illathatás decens, lágyan lép be, és gyorsan eltűnik. 


Ülések: guruló iroda és wellness-oázis

Számos világújdonsággal, mint a Hot-Stone elvet követő ENERGIZING masszázsfunkció, vagy a megfordítható irányú ventilátoros aktív ülésszellőzés, magasabb szintre emelte a Mercedes-Benz az S-osztály ülés- és klímakomfortját. Különös figyelmet szenteltek a tervezők a második sornak. Öt különféle változatban kapható hátsó ülés, köztük az Executive kivitel, 43,5 fokos szögig állítható támladőléssel. Itt aztán lehet összeszedetten dolgozni vagy zavartalanul pihenni!


A páratlan ENERGIZING masszázsfunkció 14 külön vezérelhető légpárnát tartalmaz az üléstámlában, és melegíteni is képes. Összesen hat masszázsprogram közül lehet választani, közülük kettő melegítős. Ugyanez kapható a hátsó üléshez is.


Első ízben használják az aktív ülésszellőzéshez a megfordítható irányú ventilátort, amely beindítás után először hűvös, környezeti levegőt szív az ülésfelületre, ezáltal jóval gyorsabban hűtve le azt, mint az eddigi aktív hűtésű rendszerek. Négy perc múlva automatikusan átáll fúvó üzemmódra, hogy csökkentse a huzatjelenségeket. 


A normál tengelytávú S-osztályhoz kétféle hátsó ülés (statikus üléspad vagy 37 fokos állíthatóságú egyedi ülések) áll rendelkezésre, a hosszú tengelytávúhoz pedig ötféle. A komfort- és fekvőülések állító kinematikáját megváltoztatták, hogy ne a szokott módon, az előre-hátra sikló ülés mozgassa a támlát, hanem külön szerkezet, így változatlan maradjon a lábtér és az ülés referenciapontja. Kombinált dőlés- és vízszintes állítás közben az üléspárna külön állítható.


Az utasoldali Executive ülés maximális támladőlése 37 fokról 43,5-re nőtt, ami a legnagyobb a felső kategóriában. Lábszár-támaszának hosszanti és szöghelyzetét állítani lehet. A lehajtható első utasülés saroktámaszával és egy kiegészítő komfortpárnával együtt olyan fekvő pozíciót kínál, amelynek alvási és pihenési komfortját egyetlen más autóé sem éri el.


A "First Class Fond" felszereltség (hátsó középkonzol) optikailag folytatja a kardánalagutat. Újszerű termo-pohártartóinak Peltier-elemei hosszabb időn át hidegen vagy melegen tartják az italt. Kívánságra a repülőgépek üléséhez hasonló, fél kézzel ki- és behajtható két asztalkával is ellátják ezt a konzolt.


Multimédia-kínálat: mobil hangversenyterem

Teljesen új multimédia-nemzedék mutatkozik be az S-osztályban, ösztönszerű kezeléssel, illetve a funkciók látható megjelenítésével és animálásával. További innováció, hogy mindegyik ülésről hozzá lehet férni a szórakoztatás forrásához.


Az audioberendezések közös jellemzője az újszerű, a Mercedes-Benz által kifejlesztett és az S-osztályban először alkalmazott Frontbass-rendszer: a homlokfalban elhelyezett basszus-hangszórók a kereszt- és hossztartók közel 40 literes térfogatát hasznosítják rezonanciatérnek. Így nincs szükség a megszokott mély hangszórókra az ajtókban. Az ottani középsugárzók feljebb kerültek, ami javítja a hangzást, és rakodóhelyet szabadít fel.


A navigáció fő újdonsága a tartalmak interaktív feldolgozása. Az új "navitainment" (navigáló-szórakoztató) funkciók között szerepel például az animált iránytű, a repülőgépek utastájékoztatójához hasonló "DriveShow", valamint a Google Maps megjelenítése a fejegységen és a hátul ülőknek. A forgalmi információkat az eddigi járműsziluettek helyett sraffozott vonalak szemléltetik. Az új "Live Traffic Information" szolgáltatás valósidejű útinformációkat nyújt, ezáltal a navigációs készülék még jobban tájékozott az utakon uralkodó helyzetről.


Karosszéria: könnyű, mégis maximálisan stabil

Nagyfokú ütközésbiztonság, a menetbiztonságot szolgáló kimagasló merevség, maximális zaj- és rezgéskomforttal - ezek voltak az S-osztály nyers karosszériájának tervezési elvárásai. A harmadik generációs alumíniumhibrid konstrukció "könnyűszerkezeti jósági foka", azaz a súlyhoz és a jármű méretéhez viszonyított torziós merevség, 50 százalékkal nőtt az elődmodellhez képest.


Ennek az építési módnak a fejlesztése a 90-es évek óta tart, miközben 50 százalék fölé emelkedett az alumínium részaránya. Többek között ennek köszönhetően sikerült, a jelentősen emelkedett biztonsági- és komfortigények, valamint a kiegészítő funkciók ellenére, húsz éve tartani, sőt kissé csökkenteni a karosszéria súlyát. Ezenkívül az új típusok csomópontjaiban szerkezeti habosítást is alkalmaznak. Az S-osztály teljes külső héja és teteje, továbbá első része alumíniumból készül, felhasználva a félgyártmányok széles skáláját (öntvény, extrudált szelvény, lemez). A biztonsági utascella viszont nagyrészt a legszilárdabb acélféleségekből áll.


Ez a könnyű anyagokkal és szerkezeti elemekkel, illetve komplex kötési módszerekkel dolgozó építési mód eredményezte, hogy az új S-osztály még feljebb helyezte a mércét a luxus-limuzinok igényes szegmensében - méghozzá többletsúly nélkül. A 40.5 kN/fokos csavarásállóság (típuselőd: 27,5 kN/fok) a kategória új csúcsértéke.

Kibővített PRE-SAFE® védelem: jobb megelőzni


Tíz évvel ezelőtt, az S-osztály preventív PRE-SAFE® utasvédelmi rendszerével, útmutató biztonsági technikát mutatott be a Mercedes-Benz, és azóta is folytonosan dolgozik a továbbfejlesztésén. Most pedig, hűen a biztonság pionírja szerephez, még jobban kibővítette.

Az új PRE-SAFE® funkciók hozzájárulnak a gyalogoselütési és ráfutásos balesetek elkerüléséhez, a következményekkel fenyegető veszélyhelyzetek kivédéséhez, és fokozzák a biztonsági öv védő hatását.

  • A PRE-SAFE® fék felismeri a gyalogost, és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg az elütést.
  • A PRE-SAFE® Plus felismeri a fenyegető ráfutásos ütközést, és a hátsó vészvillogó nagy gyakoriságú villogtatásával figyelmezteti a minket követő járművet. Ha továbbra is fennáll a veszély, behúzza a rögzítőféket, hogy minimumra csökkenjen az utasokat a jármű előrelökése folytán érő trauma. Ez egyben mérsékli a másodlagos ütközések veszélyét is. Közvetlenül a karambol előtt a PRE-SAFE® működésbe hozza az utasvédelmi berendezéseket, elsősorban a visszaállítható övfeszítőt.
  • A PRE-SAFE® Impuls az ütközés korai fázisában, még mielőtt megkezdődne az utasok testének előrecsapódása, az ütközés irányával ellentétesen mozdítja el a vezető és az első utas biztonsági övét. Ezáltal jelentősen csökken a frontális ütközésből adódó sérülések kockázata és súlyossága.


Etalon a hátsó utasok biztonsága: az S-osztály újdonságai

Az övcsat-kézbeadó, a Beltbag (övlégzsák) és a Cushionbag (üléspárna-légzsák) tovább fokozza a hátul ülők biztonságát. Az elsőként említett kettő a "PRE-SAFE® Paket Fond" része. Az övcsat-kézbeadó villanymotorja önműködően mozgatja fel és le a megvilágított csatot. Ezáltal csökken az övszalag lazasága a csípőnél és a medence körül, jobb az utas oldal- és hosszirányú fixálása.


A Beltbag egy felfújható övszalag, amely frontális ütközéskor csökkenti a hátul ülők mellkasának terhelését, illetve ezáltal a sérülésveszélyt. A fekvőülés párnája alatt pedig alapfelszerelés a Cushionbag, amely balesetkor megakadályozza, hogy az utas kicsússzon a biztonsági öv alatt. A Mercedes-Benz tehát olyan komfortos fekvőülést konstruált, amelynek magasabb a biztonsági színvonala a hagyományos megoldásénál.


Intelligent Drive: az autó idegrendszere

Elkerülni a baleseteket, és mérsékelni hatásaikat: ez a Mercedes-Benz teljességre törekvő balesetkutatásának célja, "Real Life Safety" (életszerű biztonság) gyűjtőnéven. Az S-osztályban számos új asszisztens-rendszerrel és jelentősen kibővített funkciókkal folytatja következetesen e stratégiát a márka, egyszerre fokozva a komfortot és a biztonságot - ez az "Intelligent Drive". Az új funkciók azonos érzékelőket használnak: az új sztereo-kamerát és a többfokozatú radarszenzorokat.


"Az intelligens asszisztens-rendszerek összetett helyzeteket elemeznek, és a tökéletesített környezetérzékelésnek köszönhetően jobban felismerik a közlekedés veszélyhelyzeteit", magyarázza Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler konszernkutatási igazgatója és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője. "Szemléletesen szólva: az új S-osztály már nemcsak előre lát, hanem 360 fokban maga körül." Döntő jelentőségű az összes rendszer hálózatba kapcsolása - a biztonsági szakemberek kifejezésével a "Sensor Fusion". Célja nem egyedül a Mercedes-Benz modellek utasainak teljes körű védelme, hanem valamennyi közlekedőé.


A támogatás spektruma a tehermentesítéstől, azaz a komfortfokozástól az optikai, akusztikai és tapintási figyelmeztetésen át a vezető reakcióinak erősítéséig terjed. Egyes rendszerek vészhelyzetben korrigálóan be is avatkozhatnak, hogy elkerülhető legyen a baleset, vagy legalább mérséklődjenek a következményei. Áttekintés az új, illetve jelentősen kibővített funkciójú asszisztens-rendszerekről:

  • DISTRONIC PLUS, kormányasszisztens és Stop&Go Pilot: megkönnyíti a nyomtartást és részleges önállósággal araszol a dugóban.
  • BAS PLUS fékasszisztens rendszer útkereszteződés-asszisztenssel: sztereo-kamerával felismeri a szaggatott vonallal elválasztott szomszéd sávban közlekedőt, különösen a szembe jövőt, és féloldalas fékezéssel segít elkerülni a véletlenszerű sávelhagyás veszélyét.
  • Aktív sávtartó rendszer: felismeri a szembe jövő forgalmat és a szomszédos forgalmi sáv foglaltságát, és féloldalas fékezéssel segít elkerülni a véletlenszerű sávelhagyás veszélyét.
  • Éjjellátó asszisztens Plus: hőképkamerával fejlesztették tovább, ha ember vagy állat jelenik meg kivilágítatlan területen, a sebességmérőről automatikusan átkapcsol egy éles éjjellátó képre, megmutatva és kijelölve a veszélyforrást. A felismert gyalogosra pontfényszóró-funkcióval rá lehet villantani. Felhívja a vezető figyelmét a veszélyre, de az út szélén haladó gyalogost is figyelmezteti.
  • Éberség figyelő rendszer: kibővített sebességtartományban figyelmeztet a fáradtságra és a figyelmetlenségre, tájékoztatja az autóvezetőt elfáradásának mértékéről és a legutóbbi pihenő óta eltelt menetidőről. Érzékenységi foka beállítható. Figyelmeztető jelzés kiadásakor a COMAND navigátor mutatja a közeli pihenőhelyeket.