Az új Fiat 500

Július negyedike mindig is pirosbetűs ünnepnap volt a Fiat 500 életében: a „nagyszerű kisautó", az olasz társadalom széles körű motorizációjának a jelképe, amelyből csaknem 3,8 millió darab talált gazdára, és amelynek látványa örökre beivódott a köztudatba, 1957-ben ezen a napon látta meg a napvilágot. Ötven évvel később, 2007-ben a Fiat úgy döntött, új élettel tölti meg a legendát, és a hagyományokra építve a jövőbe tekint: megszületett az új 500-as, amely egycsapásra hatalmas sikert aratott.

Ma, további nyolc évvel és több mint másfél millió eladott autóval később az Új 500 veszi át a stafétát, amely a Fiat szándéka szerint úgy felel meg az új piaci kihívásoknak, hogy közben egy percre sem feledi nagyszerű gyökereit. A Fiat formatervezési központja, a Centro Stile által tervezett autó frissebb külső és belső kialakítása összetéveszthetetlenül 500-as, ám az eddigieknél is vonzóbb. Az autó méretei nem nőttek, ám technológiai tartalma, motorkínálata és testre szabási lehetőségei gazdagabbak lettek; az ikonikus kisautó számára ez az egyetlen evolúciós út, amely még tovább tökéletesíti eddig is mesteri jellemzőit.

A kétféle (ferdehátú és kabrió) kivitelben választható Új 500 piaci bevezetésekor hazánkban két felszereltségi szinten (Pop és Lounge) lesz megvásárolható. A belépő szinten alapfelszereltség a hét légzsák, a Uconnect Radio hat hangszóróval, AUX és USB bemenetekkel és a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervekkel, valamint a LED-es nappali világítás. Az Új 500 Lounge kiadása gazdagon felszerelt: manuális légkondicionáló berendezéssel, krómozott külső tükörházakkal, és retró megjelenésű kerékagy-borítással ellátott acél keréktárcsákkal. A kifinomult szolgáltatásai között megtalálható a panoráma napfénytető, a 15 colos könnyűfém keréktárcsa, a krómozott hűtőmaszk, az Uconnect Radio 5" LIVE érintőképernyős infotainment rendszer, a bőrkormányon elhelyezett kezelőszervekkel, amelyek lehetővé teszik okostelefon integrálását, számos alkalmazás fedélzeten történő felhasználását, illetve a kapcsolattartást.

Az új 500 motorkínálatában megtalálható a 85 lóerős 0,9 literes TwinAir és az 1,2 literes 69 lóerős erőforrás. A kéthengeres, 85 lóerős motor rekord teljesítményre képes, CO2-kibocsátása 90 g/km. Az 1,3 literes Multijet dízelmotor 95 lóerős változatának, valamint az 1,2 literes, 69 lóerős erőforrásnak az 'Eco' konfigurációja (a bevezetést követően lesz elérhető) mindössze 99 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Röviden: a modell legújabb kiadása még erőteljesebben leteszi a voksát a fenntartható mobilitás jövője mellett.

A vakmerő és csábító, Új 500 nem kevesebb mint 1800 innovatív részletet kínál, amelyek mindegyike a fokozott eredetiséget szolgálja, miközben még kifinomultabbá teszik a modell stílusát. Újak a LED nappali világítással felvértezett fényszórók, a hátsó lámpatestek, a színválaszték, a műszerfal, a felhasznált anyagok: a módosítások mélyre hatóak, ugyanakkor hűek maradtak az 500-as semmihez sem fogható stílusához. Nem véletlenül: a Fiat ikonikus modellje a mobilitás merőben újszerű koncepcióját képviseli; egyfajta 'barátságos forradalom' a világ közútjain, hiszen egymással látszólag ellentétes értékek között teremt találkozást.

A mai napon az Új 500 az esztétikai folytonosság és a technológiai evolúció égisze alatt újul meg. Az 500-as létezésének varázslatos formulája: ez az egyetlen modell, amely képes következetesen egyesíteni az egymásnak ellent mondó értékeket. Exkluzív, mégis elérhető; globális bestseller, ugyanakkor minden ízében hamisítatlanul olasz; elegáns termék, amely egyszerre tele van csupa vidámsággal. Teljes mértékben személyre szóló, annak ellenére, hogy több mint másfél millió darabot adtak el belőle. És ez még nem minden: az Új 500 a technológia és az érzelmek párosítása révén minden szempont mértékadó modell a maga kategóriájában.

A torinói Lingotto 
A torinói Lingottót nem véletlenül választottuk az Új 500 világpremierjének helyszínéül: olyan, szimbolikus létesítmény, amely képes volt folyamatosan alkalmazkodni az új időkhöz, és úgy fejlődött, hogy közben hű maradt hagyományaihoz, hasonlóan az ikonikus 500-ashoz.
Az 1923-ban megnyílt Fiat gyárra a mai napig elismeréssel tekintenek modern funkcionalitása és elegáns, függőleges kialakítása miatt. Építésének idején a híres építész Le Corbusier elismeréssel nyilatkozott az ötletről, hogy az épület tetején alakítsanak ki tesztpályát.

Az olasz stílus koncentrátuma

Az Új 500 kifejezetten kompakt: hosszúsága 3570 mm, szélessége 1630 mm; magassága 1490 mm, míg tengelytávja 2300 mm. Az orr és a far kialakítása eredeti személyiségét hűen megőrizve módosult. Az Új 500 külső dizájnja mindazon jellegzetes formai elemeket megjeleníti, amelyek az 1950-es években a nagy elődre is jellemzőek voltak; a modell az eddiginél is hiánytalanabb műszaki tartalommal erősíti meg identitását.

A legnyilvánvalóbb múltidéző momentum maga az első fényszóró, amely továbbra is kör alakú, ám dinamikusabban döntött, így merészebb hatást ébreszt, valamint a LED technológiát alkalmazó nappali fénnyel szerelt alsó lámpatest, illetve a márkajelzés és a 'bajuszok'. A megújult felső lámpatestek innovatív, polielliptikus modulja kristálytiszta látási viszonyokat teremt este, egyben fokozott biztonságot kínál: az autó 'szemei' mindig figyelmesen tekintenek az útra. A tompított világítás és az irányjelzők a lámpatesten belül kaptak helyet. Az alsó egységben található a nappali menetfény, az oldalsó helyzetjelzők LED-esek és ugyancsak kör alakúak. Optikailag ezekben az effektekben az 500 nevében szereplő nullák köszönnek vissza. Az Új 500 semmihez sem fogható jellemzőivel a sötétben is feltűnő.

A motorházfedél megőrizte az oldalfalakra ráhajló kialakítását: a modell ezen jellegzetes stíluselemét egészíti ki a rendkívül harmonikus, klasszikus trapéz alakú orr, amelyet elegáns, krómozott 'bajuszok' díszítenek. A bordázat erőteljesebb, a kiegészítő légbeömlő pedig egy háromdimenziós hűtőrács, amelyet a Lounge kivitelen krómozott gombok díszítenek, még ellenállhatatlanabbá téve az autó megjelenését. Ugyanakkor a tekintetet a kerékívekre irányító, krómozott márkajelzések kihangsúlyozzák a modell robusztus és erőteljes személyiségét. Ilyenformán az Új 500 még kifejezőbb karakterű, 'tekintete' még csábítóbb.

A profil változatlanul lekerekített, lágy vonalú; olyan pimasz megjelenést kölcsönözve az Új 500-asnak, amely cinkos mosolyt csal a szemlélők arcára, amint megpillantják a zsúfolt városi utcákkal, szűk parkolóhelyekkel és a legmozgalmasabb életstílussal is könnyedén megbirkózó autót. A jellegzetes, vonzó sziluettű autó méretes oldalsó üvegfelülettel, minimális túlnyúlásokkal és rendkívül rövid motorházfedéllel bír. Emellett az övvonal kissé előrefelé dől, ami optikailag még robusztusabbá teszi a modellt.

Az autó farát nagyméretű, összetéveszthetetlen formájú, krómozott kilincs (amely az eredeti Fiat 500 rendszámtábla-világítását idézi), valamint exkluzív, új lámpatestek díszítik. Az Új 500 kategóriájának egyetlen olyan képviselője, amely 'üres' lámpatesteket kapott. A gyűrű formájú egység középrészén átsejlik a karosszéria fényezése, míg a fényforrások kialakítás a karosszérián a hátsó szélvédőtől a megújult lökhárítóig végigfutó lendületes, csupaív kialakítást követi. Ebben a tekintetben a fény szinte magából a karosszériából ered, mintha "rátetoválták' volna a fémfelületre. A hátsó ködlámpák és a tolatólámpa ezek alatt, a dinamikus, fekete vagy krómozott kivitelű rács két végénél helyezkednek el. Ez a megosztás funkcionális, egyben hatékonyabb megvilágítást tesz lehetővé.

Kívánságra új rajzolatú könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők, 15 és 16 colos méretben, akár gyémántcsiszolt kivitelben is. A színválaszték 13 árnyalatból áll ( hét alapszín, egy háromrétegű, és öt metálfény), ezek között új a Corallo Red és a Opera Burgundy tónus. Szintén rendelhető két lenyűgöző megjelenésű, fekete-sárga, illetve fekete-piros kivitel, amelyekhez az ÚJ 500 exkluzív testre szabási opciója, a 'második bőr' is megrendelhető, így az autó minden hangulathoz kreatív elképzeléshez képes igazodni. Az 500-ast minden vásárló saját kedve szerint alakíthatja, és folyton megújuló megjelenéssel ruházhatja fel. Olyan érzés az autókereskedésbe belépni, mintha felső kategóriás divatház üzletében járnánk.