Az új Mercedes-Benz C-osztály Cabriolet

Stuttgart. Történelmének első C-osztály alapú kabrió modelljével nyitja meg az idei kabriószezont a Mercedes-Benz, mely újdonsággal kiteljesíti klasszikus vászontetős modellpalettáját. Az új kabrió formaterve különlegesen modern és elegáns, egyedi karaktere leginkább nyitott tetővel érvényesül. Az opciós listán megtalálható az AIRCAP automatikus szélfogó rendszer, valamint az AIRSCARF fejtérfűtés, hogy a nyitott autózás élménye az év minél több napján átélhető legyen. A sportos menettulajdonságokat hatékony és erőteljes motorok biztosítják 156-tól egészen 367 lóerőig, az élményt pedig a dinamikus futóművek teszik teljessé - opcionálisan akár AIRMATIC légrugózással. Az új

9G-TRONIC automataváltó az összes motorváltozathoz elérhető. A megszokott asszisztens-rendszerek és a modern multimédiás rendszerek szintén megtalálhatók a palettán. Az új C-osztály Cabriolet idén nyáron kerül piacra.

Sportos és fiatalos

A Mercedes-Benz kabriók világába új belépőként érkezett a C-osztály Cabriolet, mely konzekvens módon követi a márka értékeit és formanyelvét. Zárt tetővel a kétajtós kabrió sziluettje a C-osztály Coupét idézi, többek között az azonos külső méreteknek köszönhetően. Az elegáns és feszes, üveg hátsó szélvédővel ellátott vászontető rendkívül harmonikusan követi a vonalvezetést, különösen sportos hátulnézetet biztosítva. A 360 (nyitott tetővel 285) literes csomagtartó egy kabrióhoz képest meglepően sok csomagot képes tárolni, ezzel tökéletesen kiszolgálva a mindennapi használhatóságot.

A limuzin modellekénél 15 mm-rel lejjebb ültetett futóműnek köszönhetően már a szériában járó 17 colos kerekekkel is hangsúlyosan sportos hatást kelt a kabrió karaktere, melynek légellenálási együtthatója (cw-érték) mindössze 0,28. Az AMG változat jellegzetes formaelemei és specifikus könnyűfém keréktárcsái révén még sportosabb sziluettel büszkélkedhet.

Prémium vászontető

A C-osztály szériában teljesen automata, fekete színű klasszikus vászontetővel érkezik, opcionálisan pedig többrétegű akusztikus tető kérhető sötétbarna, sötétkék, bordó vagy fekete színben, amely a menet- és szélzajokat még jobban elszigeteli a legmagasabb szintű hő- és zajkomfortot biztosítva. A fejlesztéshez a technológiai hátteret az S-osztály Cabriolet vászonteteje biztosította, ami garancia a legmagasabb szintű minőségre, tartósságra és kvalitásokra. A tető egészen 50 km/h sebességig, alig 20 másodperc alatt nyitható, illetve zárható.

A belső tér – modern hangulat luxusminőségben

Az utastérben a C-osztály Limuzin hangulata köszön vissza, amit kabrió-specifikus megoldások varázsolnak még különlegesebbé. A sportos, modern kialakításhoz kiemelkedő anyag-  és összeszerelési minőség társul. Opcionálisan különleges, hővisszaverő bőrkárpitozás kérhető az ülésekre, öt színben. A kupé modelltől származnak a hangsúlyos oldaltartású, integrált fejtámlával ellátott sportülések, melyek opcionálisan AIRSCARF fejtér-fűtéssel is rendelhetők. A szériában járó biztonsági öv továbbítók kényelmesebbé teszik a biztonsági övek használatát. Hátul két hangsúlyosan formázott ülést találunk, melyek háttámlái osztottan, 50:50 százalékos arányban előredönthetők, tovább fokozva a mindennapi használhatóságot. A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet modell utasterében számos egyedi részlet gondoskodik a fokozottan sportos hangulatról.

Maximális személyre szabhatóság

A kabrió modell már szériában magas szintű felszereltséggel érkezik, azonban a személyre szabhatóság tekintetében a lehetőségek tárháza szinte végtelen: például 13 kárpitozás, 7 díszítőelem, 4 tetőszín és 12-féle fényezés áll a vásárlók rendelkezésére, az exkluzivitás pedig többek között  bőr borítású műszerfallal fokozható. A tetőkárpit fekete, porcelán és kristályszürke színekben érhető el.

A kabrió dinamikáját az AMG Line csomaggal lehet még tovább fokozni, mely például egyedi kialakítású lökhárítókat, küszöbborításokat, gyémánt-hatású hűtőrácsot, valamint 18 colos AMG könnyűfém kerekeket tartalmaz, míg az utastérben többek között az alul egyenes karimájú többfunkciós bőrborítású sportkormány és az AMG sport pedálszett hivatott teljessé tenni a hangulatot. A piaci bevezetés során elérhető lesz egy limitált, exkluzív felszereltségű Edition 1 modell is.

A nyitott autózás élménye az év 365 napján

Aki egy kabrió modell mellett dönt, maximálisan ki szeretné használni a nyitott tetős autózás élményét, amiben sokat segít az AIRCAP és az AIRSCARF.

A szélvédőkeretbe feltűnésmentesen integrált légterelőt és a hátsó ülések mögötti, elektromosan kiemelkedő szélfogót tartalmazó AIRCAP rendszert a Mercedes-Benz kimondottan a kabrió modellekhez fejlesztette ki. A rendszer egyetlen gombnyomásra jelentős mértékben lecsökkenti a légörvényeket az utastérben – különösen a hátsó üléseknél. Az AIRCAP a kabrió komfort csomag tartalmát képezi, akárcsak az AIRSCARF fejtér-fűtés, ami a vezető és az első utas nyakához és tarkójához áramoltat meleg levegőt.

Ennek a két felszereltségnek köszönhetően egész évben megadatik a nyitott autózás élménye. Opcionálisan az első ülések mögé egy kézzel lehajtható szélterelő is elérhető.

Futómű: sportosan agilis és komfortos

A futómű egyszerre garantál kiemelkedően jó rugózást és gördülési komfortot, valamint agilis viselkedést, mely a vezetési élmény alapját képezi. A kabrió futóműve a limuzin modellnél szériában 15 mm-rel lejjebb van ültetve, de opcionálisan feszesebb sportfutómű is rendelhető, amihez jár a Sport direktkormányzás is. A kabrió modellhez az acélrugós felfüggesztéseken felül az AIRMATIC légrugózás is elérhető.

A DYNAMIC SELECT – ami szériában jár az AIRMATIC-hez és opcionálisan elérhető az acélrugós futóművekhez – lehetőséget biztosít az autó karakterének személyre szabására. A vezető ötféle beállítás közül választhat („ECO", „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” és „Individual”), melyek közül az „Individual” módot saját ízlésének megfelelően konfigurálhatja.

Dinamika: 4- és 6-hengeres motorok, valamint első ízben 4MATIC összekrékhajtás

Erőteljes, mindemellett rendkívül hatékony, szériában ECO Start-Stop rendszerrel felszerelt benzin- és dízelmotorok gondoskodnak a sportos menetteljesítményről és a vezetési élményről, míg a széles körben elérhető 4MATIC összkerékhajtás az egész éves használhatóságot fokozza.

A benzines motorkínálatot hat erőforrás alkotja. A belépőt a 156 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt C 180 jelenti, míg a paletta csúcsán a Mercedes-AMG C 43 4MATIC Cabriolet változat 367 lóerős 3-literes, V6-os biturbo motorja helyezkedik el. A C 200 opcionálisan 4MATIC összkerékhajtással is elérhető. Dízel fronton a 170 lóerős C 220 d és a 204 lóerős C 250 d áll rendelkezésre – a C 220 d akár 4MATIC összkerékhajtással kombinálva. Az új 9G-TRONIC automataváltó az összes motorral kombinálható.

Könnyű és biztonságos

A kabrióknál a hiányzó tető gyakran negatívan befolyásolja a karosszéria merevségét, ám ez nem igaz az új C-osztály Cabriolet modell esetében. A tervezők számos ponton megerősítették az egyébként is rendkívül merev karosszériát annak érdekében, hogy példátlanul jó karosszériamerevséget lehessen elérni.

A kupé magas alumínium-tartalmú intelligens könnyűépítése megmaradt, többek között az első sárvédőívek, a motorháztető és a csomagtérajtó könnyűfémből készül. A merev kabrió biztonsági színvonala nem csupán a törvényileg előírt törésteszteknek felel meg, hanem a Mercedes-Benz sokkal szigorúbb, valós helyzeteken alapuló biztonsági tesztjeinek és kihívásainak is.

Részben autonóm vezetés, mérsékelt stressz

Alapfelszereltségként, illetve opcionálisan számos biztonsági és asszisztens-rendszer található meg a kínálatban, amelyek a Mercedes-Benz Intelligent Drive koncepcióját követik. Az állítható érzékenységű ATTENTION ASSIST éberségfigyelő asszisztens szériáfelszerelésként jár, akárcsak a COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS rendszer, mely elmaradó vezetői reakciók esetén egészen 200 km/h-s sebességig autonóm fékezéssel képes megelőzni vagy mérsékelni a ráfutásos ütközéseket.

Opcionálisan, a Vezetői Segédrendszerek csomag részeként további, alaposan kibővített funkciókkal rendelkező asszisztens-rendszerek állnak rendelkezésre: például a kormányzás-asszisztenssel és Stop&Go Pilot-tal kiegészített DISTRONIC PLUS, a PRE-SAFE® fék gyalogos-felismeréssel, vagy a BAS PLUS fékasszisztens, ami már a keresztirányú forgalmat is figyeli. Az Aktív sávtartó asszisztens is a Vezetői Segédrendszerek csomag részét képezi.

Baleset esetén a rendkívül merev karosszérián felül számos fejlett biztonsági rendszer, és mindenre kiterjedő, 7 légzsákból álló légzsákrendszer (egyebek mellett térdlégzsákkal) igyekszik a bent ülők lehető legmagasabb szintű védelmét biztosítani. A fejlett borulásvédelmi rendszer abszolút kabrióspecifikus: két, a hátsó ülések mögött elrejtett, és felismert borulás esetén a másodperc törtrésze alatt előugró bukócsőből áll, melyek a rendkívül merev A-oszloppal együtt elegendő helyet biztosítanak az utasok feje számára.

Speciális klímaberendezés nyitott tető funkcióval

A C-osztály Cabriolet klímaberendezését kimondottan a kabriómodellekhez fejlesztették a mérnökök - a rendszer figyelembe veszi, hogy nyitott vagy zárt tetővel közlekedünk. Zárt tető esetén a klímaberendezés pontosan úgy viselkedik, mint a kupé esetében, nyitott tetőnél viszont a rendszer melegebb levegőt fúj a vezető kezeihez és a fejtérbe, továbbá kikapcsolja a belsőlevegő-keringetést.

Csúcsmodern multimédia magas élvezeti értékkel

Az intuitív multimédiás rendszer animációkkal és vizuális effektekkel fokozza a kezelési élményt, a Frontbass rendszernek köszönhetően pedig koncerttermi minőségben szólalnak meg kedvenc zenéink – különösen akkor, ha az opcionális Burmester® hangrendszer is a fedélzeten van.

A navigációs rendszer, mely a sofőrt mindig pontos, valós idejű közlekedési információkkal (Live Traffic Information) látja el, szintén jelentős mértékben megkönnyíti a mindennapi használatot.

Egy internetes adatopcióval rendelkező Bluetooth®-os mobiltelefonnal összekapcsolva már az Audio 20 audiorendszer is internetképes, így menet közben is lehetséges a gyári alkalmazások használata. Az audio- és videolejátszás különféle forrásokból működik, a Bluetooth®-os alap telefon-kihangosító pedig az összes multimédiás rendszerhez szériában jár.

A külön rendelhető COMAND Online rendszer nem csak nagyobb és jobb felbontású (960 x 540 pixeles) képernyővel büszkélkedhet, de opcionálisan többek között digitális TV-/rádiótunerrel is kibővíthető, mindemellett villámgyors, immár merevlemezes navigációval, integrált WiFi-hotspot funkcióval és LINGUATRONIC beszédvezérléssel rendelkezik.

Az új C-osztály modellhez is elérhető a „Mercedes me connect” csomag, mely széleskörű ingyenes bázisszolgáltatásokat kínál, továbbá tartalmazza az ’Online-Services’ szolgáltatás távoli elérését is. Opcionálisan az autó bizonyos funkciói akár távolról, okostelefon vagy tablet segítségével lekérdezhetők és vezérelhetők.