Az új V-osztály

A Mercedes-Benz V-osztály a stuttgarti személygépjármű-család legfiatalabb és legnagyobb tagjaként formatervével és innovációinak sokaságával új mércéket állít fel kategóriájában. 

Az új V-osztály kétfajta felszereltségével (V-osztály és V-osztály AVANTGARDE), mindkét szinthez elérhető külső sportcsomagjával és belső design-csomagjával, kétféle tengelytávolságával, három karosszéria-hosszával (4.895 és 5.370 mm között) és ugyanennyi erőforrásával, valamint számos opcionális extrájával az új nagyterű ízlés illetve szükség szerint szabható személyre.

A dinamikus formájú kétrészes műszerfal részeként különálló központi kijelző, a 12 gombos multifunkciós kormány és a DIRECT SELECT előválasztó kar (automataváltó esetén váltófülekkel a kormánykeréknél), valamint az innovatív touchpad, amelyen keresztül az okostelefonokhoz hasonlóan érintéssel, valamint a betűk és karakterek beírásával vezérelhető a telematikai rendszer összes funkciója. A COMAND Online legújabb generációja egyesíti az összes audio-, telefon-, és navigációs funkciót, továbbá internetböngészőt, LINGUATRONIC beszédvezérlést és valós idejű közlekedési adatátvitelt kínál. A tökéletes zenei élményről az opcionális Burmester® Surround-Soundsystem hangrendszer gondoskodik 16 hangszóróval és egy Bassreflex mélynyomóval.

Alapesetben a nagyterű négy különálló, kartámaszokkal ellátott komfortüléssel van felszerelve, amelyek két sorban helyezkednek el. Az alap üléskonfiguráció helyett mindkét hátsó sorhoz rendelkezésre áll még egy kétszemélyes üléspad kétrészes, egyenként előrebillenthető háttámlákkal, valamint egy háromszemélyes kialakítás kétrészes ülőlappal és háromrészes fejtámlával.

A kényelmes be- és kipakolás érdekében a V-osztály a kategória újdonságaként képes felmutatni a külön nyitható hátsó szélvédőt, ami a csomagtérajtó felső keretéhez van rögzítve, és ami a csomagtérajtótól függetlenül nyitható vagy csukható. Opcionálisan a csomagtérajtó EASY-PACK csomagtérajtóként is elérhető, ami kényelmesen, elektromosan nyitható és zárható, valamint bármilyen pozícióban megállítható.

Minden V-osztályhoz szériában jár az Oldalszél-asszisztens, valamint az ATTENTION ASSIST éberségfigyelő rendszer. Opcionálisan elérhető az Aktív parkolás-asszisztens, valamint a 360 fokos, „madártávlati“ kamerarendszer, a DISTRONIC PLUS távolságtartó tempomat COLLISION PREVENTION ASSIST rendszerrel, a Táblafelismerő asszisztens, a Sávtartó asszisztens, a Holttérfigyelő asszisztens, a LED-es Intelligens világítás rendszer, valamint az Adaptív távfény-asszisztens. Ezen asszisztens rendszerek legtöbbje először érhető el ebben a kategóriában.

A piaci bevezetéskor az új V-osztály csúcsmodern, kétlépcsős feltöltéssel ellátott 2,1 literes négyhengeres turbódízel erőforrásokkal áll rajthoz. Három teljesítményszint érhető el: a V 200 CDI 136 lóerőt (100 kW) teljesít 330 Newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett, a V 220 CDI pedig 163 lóerő (120 kW) és 380 Nm leadására képes – ez mindkét esetben plusz 20 Nm-t jelent az elődmodellhez képest – mégpedig kereken két literrel alacsonyabb fogyasztás mellett. A V 250 BlueTEC csúcsmotor 190 lóerős (140 kW) teljesítményével és erőteljes, 440 Newtonméteres maximális forgatónyomatékával annyira rugalmas és agilis, mint az eddigi 3-literes V6-os turbódízel erőforrás és a BlueTEC rendszernek köszönhetően a csúcsverzió a kategória első modelljeként teljesíti az Euro6-os környezetvédelmi előírásokat. 

Értéknövelő alapszolgáltatásként a Mercedes-Benz V-osztály tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami a hazai piacon egyedülállóan négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.