Intelligent Drive, új asszisztencia-rendszerekkel

Amit a PRE-SAFE elkezdett és a DISTRONIC PLUS folytatott, most az autózás egy egészen új dimenziójában teljesedik ki: összeolvad a komfort és a biztonság. Ennek a neve a Mercedes-Benznél "Intelligent Drive". Az új E-osztályban mutatkozik be a jövendőbeli S-osztály számos új, vagy tökéletesített rendszere, hogy kényelmesebbé és veszélytelenebbé tegye a közlekedést.

Az alapot a legmodernebb érzékelők és algoritmusok adják. Nagy lépést tesz előre a Mercedes-Benz a Kettős multifunkciós kamera bevezetésével. Akárcsak az eddigi, egyedüli multifunkciós kamera (Mono Multi-Purpose Camera), ez is a szélvédő mögött, a visszapillantó tükörnél helyezkedik el, de ez két "szemével" 45 fokos szögben, térben "látja" az autó előtti 50 méteres területet. Teljes hatótávja 500 méter, az általa szolgáltatott adatokat különböző rendszerek használják fel.

A térbeli optikai információkat intelligens algoritmusok értékelik ki, így nagy látótérben ismerhetők fel előttünk haladó, szembe jövő vagy keresztező járművek, illetve gyalogosok, különféle közlekedési jelzések és burkolati jelek, és ezeket térben, illetve a mozgásuk szerint lehet elhelyezni.

A Kettős multifunkciós kamerával (Stereo Multi-Purpose Camera) egyidejűleg vezeti be a Mercedes-Benz a többfokozatú radaros érzékelés tökéletesített változatát. Mind a limuzinban, mind a T-modellben széria a radaralapú COLLISION PREVENTION ASSIST ütközés megelőző figyelmeztetés, adaptív fékasszisztenssel. Ez jelentősen csökkenti az utoléréses baleset rizikóját. Szintén alapfelszerelés az ATTENTION ASSIST, amely kibővített tartományban ismeri fel a fáradságot, illetve méri az előző pihenő óta eltelt időt. Érzékenységi fokozata beállítható.

Kívánságra további, kibővített funkciójú asszisztens-rendszerek kerülnek az autóba. Egy kis áttekintés az innovációkról:

  • A kormány-asszisztenssel kiegészített DISTRONIC PLUS, amellyel könnyebben a forgalmi sávban tarthatja a vezető az autót és képes részben önálló dugókövetésre.
  • A BAS PLUS fékasszisztens, keresztirányú forgalom-asszisztenssel, most először képes felismerni a keresztező forgalmat és gyalogosokat, majd e jelek alapján erősíteni a jármű fékezését.
  • A PRE-SAFE fék egy vészhelyzet felismerése után és 50 km/órás sebességig önálló fékezéssel előzi meg a balesetet. A PRE-SAFE PLUS rendszerhez tartozó elektronika felismeri a hátulról jövő ráfutásos baleseti veszélyt: a követő jármű vezetőjét a hátsó vészvillogó gyorsított villogásával figyelmezteti, majd a PRE-SAFE rendszer utasvédelmi intézkedéseket vezet be, illetve hátulról jövő ütközés után befékezi az álló járművet a másodlagos ütközések elkerülése érdekében.
  • A PRE-SAFE már a karambol korai fázisában egy sor intézkedést léptet életbe, amelyek mérséklik a bekövetkező sérülés nagyságát: egyebek mellett megfeszíti az első biztonsági öveket, az elektromos állítású üléstámlákat függőleges helyzetbe húzza, bezárja az elektromos tolótetőt és felhúzza az oldalablakokat is.
  • Az aktív sávtartó asszisztens már felismeri a foglalt szomszédos forgalmi sávot is, többek között a szembejövő forgalom figyelésével. Ütközésveszély esetén a szaggatott vonal átlépését is megakadályozza féloldali fékezéssel, amely az autót visszatéríti a saját forgalmi sávjába, tehát optimálisan egészíti ki az aktív holttér-asszisztenst.
  • Az adaptív távfény-asszisztens PLUS azáltal teszi lehetővé a távfény tartós használatát, hogy a többi járműnek kitakarja a fénykéve megfelelő részét, miközben a távfény folyamatosan bekapcsolt állapotban marad.
  • Az aktív parkoló-asszisztens automatikus kormányzással és fékezéssel manőverez be az úttal párhuzamos és merőleges üres helyre.
  • A jelzőtábla-asszisztens már nemcsak a sebességkorlátozásokat ismeri fel, hanem az előzési tilalmat és a megfelelő feloldó táblákat is. Megfelelően kitáblázott behajtási tilalomra optikai és akusztikai figyelmeztetést is ad.
  • A 360 fokos kamera a jármű mind a négy oldalát figyeli, és homogén körlátást ad virtuális madártávlatból – mintha felülről néznénk az autót és közvetlen környezetét. Parkoláskor és manőverezéskor dinamikus segédvonalak vannak a vezető segítségére.