Minden idők legerősebb E-osztálya

Minden idők legerősebb E-osztálya



Affalterbach. A Mercedes-AMG újradefiniálta a sportlimuzinok fogalmát. Az E 63 4MATIC+ és E 63 S 4MATIC+ modellek legújabb generációjával a Mercedes-AMG megalkotta a legintelligensebb üzleti limuzinból minden idők legerősebb E-osztályát, amely innovatív technológiájával új mércét állít fel a kategóriában.

Az intelligens hajtáslánc-technológia a nagyteljesítményű limuzin menetdinamikai határait eddig nem látott szintre emeli. A lenyűgöző hosszirányú dinamikáról az akár 612 lóerős 4-literes V8-as biturbó motor gondoskodik, amelynek hatékonysága is egyedülálló. Az akár 3,4 másodperces 0-100 km/h-s sprintidő a kategória legjobb értéke. A további technológiai csúcspontok közé tartozik többek között az új 9-sebességes AMG SPEEDSHIFT MCT sport automataváltó, valamint a teljesen friss fejlesztésű AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás.

A technikai adatok áttekintése:

 

 

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+

Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+

Motor

4-literes V8-as benzinmotor, közvetlen befecskendezés, biturbó feltöltés

4-literes V8-as benzinmotor, közvetlen befecskendezés, biturbó feltöltés

Hengerűrtartalom

3982 cm3

3982 cm3

Teljesítmény

420 kW (571 lóerő), 5750-6500/percnél

450 kW (612 lóerő), 5750-6500/percnél

Max. forgatónyomaték

750 Nm, 2250-5000/percnél

850 Nm, 2500-4500/percnél

Meghajtás

AMG Performance 4MATIC+ állandó összkerékhajtás változó nyomatékelosztással

AMG Performance 4MATIC+ állandó összkerékhajtás változó nyomatékelosztással és Drift üzemmóddal

Váltómű

AMG SPEEDSHIFT MCT 9-sebességes sport automataváltó

AMG SPEEDSHIFT MCT 9-sebességes sport automataváltó

Üzemanyag-fogyasztás,

vegyes

 

8,9 – 9,2 l/100 km

 

8,9 – 9,2 l/100 km

CO2-kibocsátás, vegyes

203 – 209 g/km

203 – 209 g/km

Önsúly (DIN/EG)

1875/1950 kg **

1880*/1955 kg **

Gyorsulás 0-100 km/h

3,5 s

3,4 s

Végsebesség

250 km/h***

250 km/h***

 

* Üres tömeg menetkész állapotban a DIN norma szerint, vezető nélkül; ** Üres tömeg menetkész állapotban az EG norma szerint, vezetővel (75 kg); *** Elektronikusan korlátozva; AMG Driver´s csomaggal: 300 km/h

A formaterv

Az újdonság formatervének minden porcikájából sugárzik a részletekre való odafigyelés. Az új AMG modelleket már első ránézésre könnyű megkülönböztetni a többi E-osztálytól, többek között a hangsúlyosabb és 17 mm-rel szélesebb sárvédőíveknek köszönhetően. A dupla lamellás, ezüstkróm színű hűtőrács is új, elölnézetből egyedi megjelenést kölcsönöz a sportmodelleknek. Oldalnézetből egyebek mellett a “V8 BITURBO 4MATIC+” felirat hirdeti a modell hovatartozását. Hátulról a karosszéria színére fényezett légterelő fokozza a sportosságot és a dinamizmust, az összképet pedig a lökhárító diffúzoroptikája, valamint a kapcsolható sport kipufogórendszer határozza meg, oldalanként két-két méretes kipufogóvéggel.

A széles kerékjáratokban az E63 4MATIC+ esetében elöl 9,5 J x 19, hátul 10 J x 19 méretű 10-küllős, az E 63 S 4MATIC+ modellnél pedig elöl 9,5 J x 20, hátul 10 J x 20 méretű 5-duplaküllős kialakítású könnyűfém keréktárcsák lapulnak, elöl 265, hátul pedig 295 mm széles abroncsokkal. Opcionálisan központi csavaros, egyedi megjelenésű, keresztküllős 20-colos kerékszett is elérhető a modellekhez.

A formaterv szempontjából kevésbé, a menetdinamika tekintetében viszont annál inkább releváns a karosszéria, a futómű és a padlólemez több helyen történő megerősítése, aminek köszönhetően tovább javult a csavarodási szilárdság.

A teljesítmény új szintje: a 4-literes V8-as biturbó motor Twin-Scroll turbófeltöltőkkel

A Mercedes-AMG jól ismert 4-literes V8-as biturbó motorja a csúcsteljesítmény tekintetében új szintre került: immár akár 612 lóerő leadására képes az E 63 S 4MATIC+ modellben. A csúcsnyomaték is minden eddigi értéket felülmúl: a 850 Nm-es maximum széles tartományban, 2500-4500/perc között áll rendelkezésre. A 3,4 másodperces 0-100 km/h-s sprintidő egészen fantasztikus, és egyben egyedülálló érték a szegmensben. A végsebesség korlátozva 250 km/h, azonban az AMG Driver’s Package csomaggal 300 km/h-ra emelkedik. Az E 63 4MATIC+ 571 lóerő és 750 Nm ledására képes, álló helyzetből 100 km/h-s sebességre pedig 3,5 másodperc alatt képes felgyorsulni.

A teljesítmény fokozása és a még jobb gázreakciók érdekében első ízben kerültek úgynevezett kettős megfúvású Twin-Scroll turbófeltöltők a V8-as motorra, de ez még nem minden: új dugattyúk, optimalizált szívótraktus és töltőlevegő-hűtés, valamint jelentős szoftveres fejlesztések segítik a lehető legnagyobb teljesítményt. A technológiai ínyencségek sorát pedig olyan megoldások gyarapítják, mint például a közvetlen benzinbefecskendezés piezo-injektorokkal, a teljesen alumínium forgattyúsház, a levegős-vizes töltőlevegő hűtés, az S-modellben a dinamikus motortartó bakok, a generátormenedzsment, az ECO Start-Stop, valamint a vitorlázás funkció. A hatékonyságot a hengerlekapcsolás fokozza tovább: részterhelésnél a 2-es, 3-as, 5-ös és 6-os hengereket ‘lekapcsolja’ a rendszer. A hengerlekapcsolás 1000-3250/perc között áll rendelkezésre, “Comfort” üzemmódban. Mindezeknek köszönhetően a vegyes üzemanyag-fogyasztás csupán 8,9 l/100 km, amihez 203 g/km-es széndioxid-kibocsátás társul - mindkét érték a kategória legjobbjának számít.

Vadonatúj hajtáslánc

Mindkét E 63 modellhez szériában jár az innovatív AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás. Az új konstrukciójú intelligens rendszer összekapcsolja a különböző hajtásképletek előnyeit: első ízben teljesen változtatható a nyomatékelosztás az első és a hátsó tengelyek között, ami eddig nem látott szintre emeli a tapadást, különösen a határtartományban. És a teljesen változtatható nyomatékelosztásnak köszönhetően a driftelésről sem kell lemondani: az E 63 S 4MATIC+ modellben szériában jár az integrált Drift üzemmód, amit “RACE” üzemmódban lehet aktiválni a váltófülekről, amennyiben az ESP® rendszert kikapcsolták és aktiválva van a manuális mód. A Drift mód élesítésekor az E 63 S 4MATIC+ színtiszta hátsókerékhajtású autóvá változik.

Szintén újdonságnak számít a 9-sebességes AMG SPEEDSHIFT MCT sport automataváltó, amit kimondottan az új E 63 modellek igényeihez fejlesztettek ki a mérnökök. A váltó extrém rövid kapcsolási időket, gyors, több fokozatot átugró visszaváltásokat és a visszakapcsolások alkalmával gázfröccs-funkciót tesz lehetővé, így nem csak a menetdinamikát, de az élményt is maximalizálja. Természetesen a rajtautomatika funkció is megtalálható az arzenálban.

Az E 63 4MATIC+ és E 63 S 4MATIC+ modellek esetében négy menetprogram áll rendelkezésre: “Comfort”, “Sport”, “Sport Plus” és “Individual”. Az AMG DYNAMIC SELECT rendszerrel a motor, a váltómű, a futómű, a kormányzás, az ESP® és az összkerékhajtás beállításai változtathatók.

Egyedi sportfutómű a lehető legmagasabb szintű dinamika elérése érdekében

Az új Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ és E 63 S 4MATIC+ modellek egyedülálló agilitásában és rendkívül magas szintű menetdinamikájában alaposan kiveszi a részét a teljesen új fejlesztésű AMG sportfutómű, amely az AIR BODY CONTROL többkamrás légrugós felfüggesztéseken alapul.

Az első tengelynél egy teljesen egyedi négylengőkaros konstrukciót találunk kovácsolt alumínium részegységekkel, a hátsó tengelynél pedig a tervezők szintén teljesen átdolgozták a futóművet a lehető legmagasabb szintű menetdinamika elérése érdekében. Hátul a differenciálmű egyaránt új felfüggesztést kapott, a kiegészítő merevítések és hegesztések pedig még nagyobb merevséget eredményeznek.

A vezetési élmény új dimenzióját biztosítja az egyedileg beállítható háromkamrás légrugózás sportos lengéscsillapító beállítással és folyamatosan változtatható csillapítással. A futómű “Comfort” állása a maximális kényelmet szolgálja, “Sport” beállításban jelentősen dinamikusabban viselkednek az E 63 modellek, a “Sport Plus” pedig még tovább fokozza az agilitást és a kanyarsebességeket, ugyanis az első és a hátsó tengely még keményebb rugózásra vált át.

A kivételesen jó tapadást nem csupán a széria 4MATIC+ összkerékhajtás, de az önzáró differenciálművek is szolgálják: az E 63 4MATIC+ modellben egy mechanikus, az E 63 S 4MATIC+ változatban pedig egy elektronikusan vezérelt önzáró hátsó differenciálművet találunk. Az élmény fokozása érdekében az ESP® menetstabilizáló rendszer háromfokozatú: a ki- és bekapcsolt állapoton felül egy “Sport Handing Mode” nevű beállítás is választható. Az AMG Sport-paraméter kormánymű szintén három fokozatban állítható.

A fékteljesítmény legalább olyan fontos, mint a motorteljesítmény, ezért a Mercedes-AMG limuzinjainak lassításáról méltó fékrendszer gondoskodik: az E 63 4MATIC+ elöl 360 x 36 mm-es tárcsáit 6-dugattyús féknyergek szorítják, miközben hátul 360 x 24 mm-es féktárcsákat találunk egydugattyús nyergekkel. A tárcsák belső hűtésűek és lyuggatottak, akárcsak az E 63 S 4MATIC+ esetében, azonban itt az első tengelyen még nagyobb, 390 x 36 mm-es kompozit tárcsák gondoskodnak a lassításról. Amennyiben ez sem lenne elég, az ’S’ modell opciós listáján megtalálható az AMG karbon-kerámia fékrendszer elöl 402 x 39 mm-es, hátul pedig 360 x 32 mm-es tárcsákkal.

Az utastér

A beltérben szintén számos egyedi részletmegoldással találkozhatunk az E 63 modellek esetében - a középpontban hangsúlyosan a dinamika áll. A sportos vezetést szolgálja például az alul egyenesített karimájú Performance kormánykerék galvanizált váltófülekkel és sokat mondó AMG logóval. Az E 63 S 4MATIC+ utasterében még több finom részletet találunk, gondoljunk például a nappa bőrrel borított műszerfalra, a ’12 órás’ jelöléssel és kontrasztvarrással ellátott kormányra, az első fejtámlák dombornyomott AMG címereire, az IWC-stílusú analóg órára, vagy például a kristályszürke biztonsági övekre.

Felszereltség tekintetében az új E-osztály rendkívül magas színvonalú opcióit üdvözölhetjük a Mercedes-AMG E 63 sportváltozatokban is, legyen szó akár az Intelligent Drive biztonsági rendszer mindenre kiterjedő, részben autonóm közlekedést lehetővé tevő és a kategóriában egyedülállóan innovatív elemeiről, akár a kényelmi, multimédiás vagy online funkciók teljes garmadájáról. A teljes okostelefon-integráció és -vezérelhetőség természetesen ugyanúgy megtalálható a felszereltségi listán, mint például a Mercedes me connect szolgáltatáscsomag.

Világpremier és piaci bevezetés

A Mercedes-AMG új nagyteljesítményű limuzinja 2016. november 16-án ünnepli világpremierjét a Los Angeles-i Autószalonon, ahol a nagyközönség első ízben az exkluzív E 63 S 4MATIC+ “Edition 1” indulómodellt csodálhatja meg. A rendelések felvétele 2017. január 16-ával kezdődik, az új E 63 modellek piaci bevezetése pedig 2017 márciusára várható.

A  Pappas Auto hírlevelében hónapról hónapra informáljuk Önt e-mailben aktuális ajánlatainkról, izgalmas termékújdonságainkról, szerviz-akcióinkról és legújabb híreinkről.

Célunk, hogy segítsük az Ön személyes dinamizmusát, illetve mobilitásának megőrzését a mindennapok során – hiszen erre kötelez minket szlogenünk: Klasszisokkal vezet.
 

A Pappas Auto Hírlevél regisztrációját az alábbi űrlap kitöltésével egyszerűen és gyorsan megteheti.

 

Regisztráció
Személyes adatok
/