24 órás segélyszolgálat

Ha a kiszámíthatatlan bekövetkezik.

Éjjel-nappal elérhető segélyszolgálat

A gyártók már gépjárműve tervezésénél mindent megtesznek azért, hogy az mindig működőképes legyen. Van valami, ami nem történhet meg, mégpedig az, hogy 24 órás szerviz-szolgálatunk ne működjön.

Bármikor és bármerre is vezessen az útja, csak fel kell hívnia a saját gépjármű-típusára vonatkozó forródrótot. Mi gondoskodunk arról, hogy gyorsan és a bürokráciamentesen segítsünk Önnek. 

Ingyenesen hívható telefonszámok

Az alábbi ingyenes segélyhívó számokon a nap 24 órájában elérhetőek vagyunk. A központ azonnal megteszi a szükséges lépéseket, az elvontatástól kezdve a csereautón át a szerelésig:

Mercedes-Benz Pkw:
 

smart: 

Lancia / Jeep / Fiat / Chrysler / Dodge - belföldről: 

Lancia / Jeep / Fiat / Chrysler / Dodge - külföldről:

00800 1 777 7777
(vagy 0 36 1 2355301
 )

00 36 1 345 1860 

06 80 10 10 80

+36 1 465 3688

Fuso Canter:   

00800 40 41 42 43

Mercedes-Benz Transporter:

Mercedes-Benz Lkw:

Kia assistance belföldről:

Kia assistance külföldről:

 

A Pappas Auto őrangyala éjjel-nappal hívható:

Budapest (XI.)

Budapest (XIII.)

Székesfehérvár

Szeged

Debrecen

Pécs

00800 3 777 7777

00800 5 777 7777

06 80 204 421

00 36 1 458 4494

 

 

06 1 463 7400

06 1 451 2200

06 22 889 180

06 62 553 999

06 52 525 360

06 72 539 539

 

Amennyiben nem jegyezte meg a számokat, az sem gond. Ezeket a számokat szükség esetén a gépkocsiban lévő matricákon is megtalálja:

  • Mercedes-Benz: A B-oszlopon (= a vezetőoldali ajtónál).
  • smart: A hátsó ablaknál baloldalt vagy a vezető melletti, utasoldali ajtó oldalablakán (pl.: kabrió).
  • Chrysler/Jeep/Dodge: A vezetőoldali ajtó oldalablakán.
  • Fuso Canter: a vezetőoldali ajtón a belső sárhányónál.

A kisebb javításokat a „Különleges mozgó műhelyünk” elvégzi. Nagyobb beavatkozások esetén elvontatjuk a gépjárművet a legközelebbi 24 órás szervizig. Ha a hibát nem lehet azonnal elhárítani, megszervezzük a továbbutazását, és ez idő alatt ismét helyrehozzuk gépkocsiját.

 

Vészhelyzet – mit tegyek?

Bármelyikünket érheti közlekedési baleset. A pánikot csökkentheti, valamint a későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban. Mire számíthatunk, ha vita merül fel a másik féllel szemben? Milyen lehetőségünk van, amennyiben a károkozó ismeretlen, vagy például egy szarvas? 
1.) Mi a legelső teendő? 
Közúti baleset esetén, álljunk meg a járművel és győződjünk meg arról, hogy történt-e személyi sérülés. Ez állampolgári kötelességünk. Személyi sérülés esetén a mentőket és a rendőrséget mindenképpen értesíteni kell. Akkor is érdemes hívni a rendőrséget, ha nincs személyi sérülés, de nagy az anyagi kár, vagy a felek másképp látják a történteket, ha külföldi vagy közüzemi (Volán, BKV stb.) gépjárművel ütközünk. Az érintettek kötelesek megvárni a rendőr érkezését, ezután a helyszínt csak az ő engedélyével hagyhatják el. A baleset részesei a helyszínen kötelesek átadni egymásnak a személy és gépjármű azonosításához és a kötelező felelősségbiztosítás fennállásához szükséges adatokat, valamint a baleset lényeges körülményeire vonatkozó információkat.
 
 
2.) Mit mondjunk a mentősnek? 
Telefonon több helyről is kérhetünk segítséget, melyek közül a legfontosabbak a mentők (104), a tűzoltók (105) és a rendőrség (107). Ezek a számok minden távbeszélő állomásról ingyenesen hívhatók. Mobilról a legcélszerűbb az általános segélykérő telefonszámot, a 112-est hívni. Az autópályák mentén is vannak segélykérő telefonok. Ezek minden második kilométernél megtalálhatók, elég a telefonkagylót felemelni és a központ rögtön jelentkezik. Ha balesetnél sérültet látunk minden esetben hívjunk mentőt. 
3.) Hogyan zajlik a helyszínelés? 
Amennyiben rendőrt hívtunk, a baleset következtében kialakult helyzetet csak a sérült(ek) védelme és a forgalom biztonsága érdekében szabad megváltoztatni. Ha nincs személyi sérülés, az első és legfontosabb tennivalónk - akkor is, ha mi voltunk a hibásak -, hogy rögzítsük a nyomokat. Amíg a helyszínelők meg nem érkeznek és engedélyt nem adnak a helyszín elhagyására, nem szabad elmozdítani az autókat.
Ha a rendőr feljelentést tesz, az közokiratnak minősül. Ha a károkozó továbbhajt, feltétlenül hívjunk rendőrt.  Kárunkat a Pappas Auto-nál jelentsük be, amit a Magyar Biztosítók Szövetsége fog megtéríteni, majd megfizettetni a vétkessel. 
4.) Baleseti bejelentő kitöltése
A baleseti bejelentő (régebben betétlap) egész Európában szabványos, sárga-kék színű nyomtatvány. Ha nincs kéznél, egy üres papírlapon is rögzíteni lehet a baleset körülményeit, valamint a résztvevők adatait. Az európai baleseti bejelentő minden biztosítónál fellelhető. Javasolt a kocsiban tartani, mivel így kár esetén kéznél van. Hiánya miatt a károkozó később meggondolhatja magát, és másképp adhatja magát, és másképp adhatja elő a történteket, ami gátolhatja a kárrendezést. A baleseti bejelentő kitöltésekor nem szükséges a felek megegyezése, ellentétes kárleírások is közölhetők. Fontos tudni, hogy a baleseti bejelentő kitöltése nem jelenti a felelősség elismerését, de ugyanakkor le is lehet írni egy mondatban a felelősség elismerését, amennyiben a felek így egyeznek meg. 
A baleseti bejelentő kitöltése a baleset körülményeinek leírására szolgál és gyorsítja a kárrendezést is. 
5.) Hol kell bejelenteni a kárt?
Önnek semmi dolga, mivel az autóján keletkező kárról az Önhöz legközelebb eső Pappas Auto márkaszervizet kell értesítenie, ahol teljes körű biztosítási ügyintézéssel állunk az Ön rendelkezésére. A Pappas Auto valamennyi biztosító társasággal kapcsolatban áll. 
További, kárrendezéssel kapcsolatos kérdéseivel forduljon bizalommal kollégáinkhoz:
1133 Budapest, Kárpát u. 21.             Hódos István, Tel.: 36 1 451 2275
1117 Budapest, Hunyadi J. út 6.         Selmeci Attila, Tel.: 36 1 463 7463
8000 Székesfehérvár, Seregélyesi út 131.     Ferenczi György, Tel.: 36 22 889 187
6725 Szeged, Vásárhelyi Pál u. 15.         Adminisztráció, Tel.: 36 62 553 999
7630 Pécs, Koksz u. 125.             Hetesi Balázs, Tel.: 36 72 539 542
4002 Debrecen, Mikepércsi út 73/B.         Szűcs László, Tel.: 36 52 525 380
 
6.) Mi történik, ha a vétkes nincs biztosítva? 
Egy káresemény megtörténtekor az, hogy a vétkes nincs biztosítva, mindenképpen speciális esetnek számít. Biztosító társaságonként eltérő az ezzel kapcsolatos ügyintézés, éppen ezért kérjük, hogy ha ilyen szituációban találja magát, akkor mindenképpen keresse fel biztosítási ügyekkel foglalkozó kollégáinkat az 5. pontban megadott telefonszámokon. 
7.) Mi a teendő, ha külföldön történik a baj?
Lehetőleg kérjen rendőri intézkedést. Vannak olyan országok (pl. Horvátország, Románia), ahol minden balesetnél rendőri intézkedést kell kérni. Ne írjon alá, és a felelősség bizonyítására ne fogadjon el semmi olyan idegen nyelvű iratot, amelyet nem ért vagy nem tud lefordítani. Töltse ki a másik féllel közösen az európai baleseti bejelentőt, és ennek egyik példányát őrizze meg. Tisztázza, hogy a másik félnek van-e és ha igen, melyik biztosítónál érvényes biztosítása, jegyezze fel kötvényszámát. Ha a hatósági eljárás súlyosan sérti érdekeit, kérjen segítséget a nagykövetségtől vagy a konzuli szolgálattól. Ha ön a károkozó, jegyezze fel a károsult adatait, illetve adja meg a saját személyi adatait a másik félnek. Ha ön a károsult, feltétlenül jegyezze fel a másik fél személyi és biztosítási adatait. Hazaérkezése után jelentse be a kárt a Pappas Auto-nál. A megszerzett adatok később a kárrendezést nagymértékben gyorsíthatják. 
 
8.) Mit kell tenni, ha vaddal ütközünk?
 
A későbbi ügyintézést gyorsítása és saját jól felfogott érdekünkben hívjunk rendőrt. Elsődlegesen azt kell megállapítania a rendőrnek, hogy történt-e szabályszegés. Ha sem szabálysértés, sem bűncselekmény gyanúja nem merül fel, jelentésben rögzíti a tényeket. Ebben az esetben további eljárás nem folyik. A jelentés lehet alapja az állampolgári igény polgári peres követelésé érvényesítésének, ha a sértett a vadgazdasággal nem jut dűlőre. Általában ez szokott történni, hisz már nincs érvényben az a jogszabály, ami felelőssé teszi a vadgazdaság tulajdonosát a vad által okozott balesetért. 
A vadveszélyre figyelmeztető csak figyelmeztet, arra, hogy itt várható vad hirtelen felbukkanása. Azért mert tábla van, nem jelenti azt, hogy a balesetért a gépjármű vezetője a felelős. Ha a helyszíni vizsgálat azt állapítja meg, hogy körültekintőbb vezetéssel a karambol elkerülhető lett volna, akkor szemlét folytatnak le a felelősség megállapításához. Rendőrt hívni nem kötelező, de célszerű és elvárt, hisz vagy az autónkban, vagy a természetben kár keletkezett. Ezt kötelesek vagyunk megtéríteni, az elütött állatot pedig le kell adnunk a vadgazdaságnál. Gazdátlan ebnél nincs kit perelni, ilyenkor az autós gondban van. A biztosító is csak akkor fizet, ha van egy kárt okozó, akitől követelheti a pénzét. Meg kell vizsgálni, hogy a kárt okozó esemény mögött van-e olyan biztosítás, ami alapján kára rendezhető. Ilyenek pl.: az autó elé kiugró kutya/háziállat gazdájának érvényes felelősségbiztosítása. Ezekben az esetekben a kár okozójának (vagy tulajdonosának) felelősségbiztosítójához kell fordulni a kárigénnyel. Felelősségbiztosítás hiányában forduljon a Pappas Auto kárrendezési munkatársához, aki egy biztosítási eljárás keretében úgynevezett szívességi kárfelvételi eljárást kezdeményez a biztosítónál. Ez alapján benyújthatja polgári jogi igényét a kár okozójával (vagy tulajdonosával) szemben.
 

Bármelyikünket érheti közlekedési baleset. A pánikot csökkentheti, valamint a későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban. Mire számíthatunk, ha vita merül fel a másik féllel szemben? Milyen lehetőségünk van, amennyiben a károkozó ismeretlen, vagy például egy szarvas? 

1.) Mi a legelső teendő? 

Közúti baleset esetén, álljunk meg a járművel és győződjünk meg arról, hogy történt-e személyi sérülés. Ez állampolgári kötelességünk. Személyi sérülés esetén a mentőket és a rendőrséget mindenképpen értesíteni kell. Akkor is érdemes hívni a rendőrséget, ha nincs személyi sérülés, de nagy az anyagi kár, vagy a felek másképp látják a történteket, ha külföldi vagy közüzemi (Volán, BKV stb.) gépjárművel ütközünk. Az érintettek kötelesek megvárni a rendőr érkezését, ezután a helyszínt csak az ő engedélyével hagyhatják el. A baleset részesei a helyszínen kötelesek átadni egymásnak a személy és gépjármű azonosításához és a kötelező felelősségbiztosítás fennállásához szükséges adatokat, valamint a baleset lényeges körülményeire vonatkozó információkat.

Pappas Hotline 24 h
A Pappas Auto őrangyala éjjel-nappal hívható

Tekintse meg részletes tájékoztatónkat az alábbi képre kattintva:

2.) Mit mondjunk a mentősnek? 

Telefonon több helyről is kérhetünk segítséget, melyek közül a legfontosabbak a mentők (104), a tűzoltók (105) és a rendőrség (107). Ezek a számok minden távbeszélő állomásról ingyenesen hívhatók. Mobilról a legcélszerűbb az általános segélykérő telefonszámot, a 112-est hívni. Az autópályák mentén is vannak segélykérő telefonok. Ezek minden második kilométernél megtalálhatók, elég a telefonkagylót felemelni és a központ rögtön jelentkezik. Ha balesetnél sérültet látunk minden esetben hívjunk mentőt. 

3.) Hogyan zajlik a helyszínelés? 

Amennyiben rendőrt hívtunk, a baleset következtében kialakult helyzetet csak a sérült(ek) védelme és a forgalom biztonsága érdekében szabad megváltoztatni. Ha nincs személyi sérülés, az első és legfontosabb tennivalónk - akkor is, ha mi voltunk a hibásak -, hogy rögzítsük a nyomokat. Amíg a helyszínelők meg nem érkeznek és engedélyt nem adnak a helyszín elhagyására, nem szabad elmozdítani az autókat.

Ha a rendőr feljelentést tesz, az közokiratnak minősül. Ha a károkozó továbbhajt, feltétlenül hívjunk rendőrt. Ilyen esetben a kárügyintézést a Magyar Biztosítók Szövetsége folytatja le, az ügyinézés során a Pappas Auto munkatársai - lsd. 5. pont - természetesen a segítségére lesznek. 

4.) Baleseti bejelentő kitöltése

A baleseti bejelentő (régebben betétlap) egész Európában szabványos, sárga-kék színű nyomtatvány. Ha nincs kéznél, egy üres papírlapon is rögzíteni lehet a baleset körülményeit, valamint a résztvevők adatait. Az európai baleseti bejelentő minden biztosítónál fellelhető. Javasolt a kocsiban tartani, mivel így kár esetén kéznél van. Hiánya miatt a károkozó később meggondolhatja magát, és másképp adhatja magát, és másképp adhatja elő a történteket, ami gátolhatja a kárrendezést. A baleseti bejelentő kitöltésekor nem szükséges a felek megegyezése, ellentétes kárleírások is közölhetők. Fontos tudni, hogy a baleseti bejelentő kitöltése nem jelenti a felelősség elismerését, de ugyanakkor le is lehet írni egy mondatban a felelősség elismerését, amennyiben a felek így egyeznek meg. 

A baleseti bejelentő kitöltése a baleset körülményeinek leírására szolgál és gyorsítja a kárrendezést is. 

Az alábbi képre kattintva megtekintheti hogyan kell szabályosan kitölteni a betétlapot:

5.) Hol kell bejelenteni a kárt?

Önnek semmi dolga, mivel az autóján keletkező kárról az Önhöz legközelebb eső Pappas Auto márkaszervizet kell értesítenie, ahol teljes körű biztosítási ügyintézéssel állunk az Ön rendelkezésére. A Pappas Auto valamennyi biztosító társasággal kapcsolatban áll. 

További, kárrendezéssel kapcsolatos kérdéseivel forduljon bizalommal kollégáinkhoz:

1133 Budapest, Kárpát u. 21. Hódos István, Tel.: 36 1 451 2275

1117 Budapest, Hunyadi J. út 6. Selmeci Attila, Tel.: 36 1 463 7463

8000 Székesfehérvár, Seregélyesi út 131. Ferenczi György, Tel.: 36 22 889 187

6725 Szeged, Vásárhelyi Pál u. 15. Adminisztráció, Tel.: 36 62 553 999

7630 Pécs, Koksz u. 125. Hetesi Balázs, Tel.: 36 72 539 542

4002 Debrecen, Mikepércsi út 73/B. Szűcs László, Tel.: 36 52 525 380

 

6.) Mi történik, ha a vétkes nincs biztosítva? 

Egy káresemény megtörténtekor az, hogy a vétkes nincs biztosítva, mindenképpen speciális esetnek számít. Biztosító társaságonként eltérő az ezzel kapcsolatos ügyintézés, éppen ezért kérjük, hogy ha ilyen szituációban találja magát, akkor mindenképpen keresse fel biztosítási ügyekkel foglalkozó kollégáinkat az 5. pontban megadott telefonszámokon. 

7.) Mi a teendő, ha külföldön történik a baj?

Lehetőleg kérjen rendőri intézkedést. Vannak olyan országok (pl. Horvátország, Románia), ahol minden balesetnél rendőri intézkedést kell kérni. Ne írjon alá, és a felelősség bizonyítására ne fogadjon el semmi olyan idegen nyelvű iratot, amelyet nem ért vagy nem tud lefordítani. Töltse ki a másik féllel közösen az európai baleseti bejelentőt, és ennek egyik példányát őrizze meg. Tisztázza, hogy a másik félnek van-e és ha igen, melyik biztosítónál érvényes biztosítása, jegyezze fel kötvényszámát. Ha a hatósági eljárás súlyosan sérti érdekeit, kérjen segítséget a nagykövetségtől vagy a konzuli szolgálattól. Ha ön a károkozó, jegyezze fel a károsult adatait, illetve adja meg a saját személyi adatait a másik félnek. Ha ön a károsult, feltétlenül jegyezze fel a másik fél személyi és biztosítási adatait. Hazaérkezése után jelentse be a kárt a Pappas Auto-nál. A megszerzett adatok később a kárrendezést nagymértékben gyorsíthatják. 

8.) Mit kell tenni, ha vaddal ütközünk?

A későbbi ügyintézést gyorsítása és saját jól felfogott érdekünkben hívjunk rendőrt. Elsődlegesen azt kell megállapítania a rendőrnek, hogy történt-e szabályszegés. Ha sem szabálysértés, sem bűncselekmény gyanúja nem merül fel, jelentésben rögzíti a tényeket. Ebben az esetben további eljárás nem folyik. A jelentés lehet alapja az állampolgári igény polgári peres követelésé érvényesítésének, ha a sértett a vadgazdasággal nem jut dűlőre. Általában ez szokott történni, hisz már nincs érvényben az a jogszabály, ami felelőssé teszi a vadgazdaság tulajdonosát a vad által okozott balesetért. 

A vadveszélyre figyelmeztető csak figyelmeztet, arra, hogy itt várható vad hirtelen felbukkanása. Azért mert tábla van, nem jelenti azt, hogy a balesetért a gépjármű vezetője a felelős. Ha a helyszíni vizsgálat azt állapítja meg, hogy körültekintőbb vezetéssel a karambol elkerülhető lett volna, akkor szemlét folytatnak le a felelősség megállapításához. Rendőrt hívni nem kötelező, de célszerű és elvárt, hisz vagy az autónkban, vagy a természetben kár keletkezett. Ezt kötelesek vagyunk megtéríteni, az elütött állatot pedig le kell adnunk a vadgazdaságnál. Gazdátlan ebnél nincs kit perelni, ilyenkor az autós gondban van. A biztosító is csak akkor fizet, ha van egy kárt okozó, akitől követelheti a pénzét. Meg kell vizsgálni, hogy a kárt okozó esemény mögött van-e olyan biztosítás, ami alapján kára rendezhető. Ilyenek pl.: az autó elé kiugró kutya/háziállat gazdájának érvényes felelősségbiztosítása. Ezekben az esetekben a kár okozójának (vagy tulajdonosának) felelősségbiztosítójához kell fordulni a kárigénnyel. Felelősségbiztosítás hiányában forduljon a Pappas Auto kárrendezési munkatársához, aki egy biztosítási eljárás keretében úgynevezett szívességi kárfelvételi eljárást kezdeményez a biztosítónál. Ez alapján benyújthatja polgári jogi igényét a kár okozójával (vagy tulajdonosával) szemben.