24 órás segélyszolgálat

Ha a kiszámíthatatlan bekövetkezik.

Éjjel-nappal elérhető segélyszolgálat

A gyártók már gépjárműve tervezésénél mindent megtesznek azért, hogy az mindig működőképes legyen. Van valami, ami nem történhet meg, mégpedig az, hogy 24 órás szerviz-szolgálatunk ne működjön.

Bármikor és bármerre is vezessen az útja, csak fel kell hívnia a saját gépjármű-típusára vonatkozó forródrótot. Mi gondoskodunk arról, hogy gyorsan és a bürokráciamentesen segítsünk Önnek. 

Belföldről ingyenesen hívható telefonszámok

Az alábbi segélyhívó számokon a nap 24 órájában elérhetőek vagyunk. A központ azonnal megteszi a szükséges lépéseket, az elvontatástól kezdve a csereautón át a szerelésig:

Mercedes-Benz személyautó belföldről:  +36 1 2355301
Mercedes-Benz személyautó külföldről: 00800 1 777 7777
smart: 00 36 1 345 1860
Lancia / Jeep / Fiat - belföldről: 06 80 10 10 80
Lancia / Jeep / Fiat - külföldről: +36 1 465 3688
Mercedes-Benz transzporter: 00800 3 777 7777
Mercedes-Benz tehergépjármű: 00800 5 777 7777
Kia assistance belföldről: 06 80 204 421
Kia assistance külföldről: 00 36 1 458 4494
   
A Pappas Auto őrangyala éjjel-nappal hívható:
Budapest (XI.) 06 1 463 7400
Budapest (XIII.) 06 1 451 2200
Székesfehérvár 06 22 889 180
Szeged 06 62 553 999
Debrecen 06 52 525 360
Pécs 06 72 539 539

 

Amennyiben nem jegyezte meg a számokat, az sem gond. Ezeket a számokat szükség esetén a gépkocsiban lévő matricákon is megtalálja:

  • Mercedes-Benz: a B-oszlopon (= a vezetőoldali ajtónál).
  • smart: a hátsó ablaknál baloldalt vagy a vezető melletti, utasoldali ajtó oldalablakán (pl.: kabrió).
  • Jeep: a vezetőoldali ajtó oldalablakán.

A kisebb javításokat a „Különleges mozgó műhelyünk” elvégzi. Nagyobb beavatkozások esetén elvontatjuk a gépjárművet a legközelebbi 24 órás szervizig. Ha a hibát nem lehet azonnal elhárítani, megszervezzük a továbbutazását, és ez idő alatt ismét helyrehozzuk gépkocsiját.

Vészhelyzet – mit tegyek?

Bármelyikünket érheti közlekedési baleset. A pánikot csökkentheti, valamint a későbbi kárrendezési ügyintézést megkönnyíti, ha tudjuk, mi a teendőnk egy ilyen szituációban. Mire számíthatunk, ha vita merül fel a másik féllel szemben? Milyen lehetőségünk van, amennyiben a károkozó ismeretlen, vagy például egy szarvas? 

1.) Mi a legelső teendő? 

Közúti baleset esetén, álljunk meg a járművel és győződjünk meg arról, hogy történt-e személyi sérülés. Ez állampolgári kötelességünk. Személyi sérülés esetén a mentőket és a rendőrséget mindenképpen értesíteni kell. Akkor is érdemes hívni a rendőrséget, ha nincs személyi sérülés, de nagy az anyagi kár, vagy a felek másképp látják a történteket, ha külföldi vagy közüzemi (Volán, BKV stb.) gépjárművel ütközünk. Az érintettek kötelesek megvárni a rendőr érkezését, ezután a helyszínt csak az ő engedélyével hagyhatják el. A baleset részesei a helyszínen kötelesek átadni egymásnak a személy és gépjármű azonosításához és a kötelező felelősségbiztosítás fennállásához szükséges adatokat, valamint a baleset lényeges körülményeire vonatkozó információkat.


Közérdekű telefonszámok:

Általános segélyhívószám 112

Baleset esetén közérdekű hívószámok:

Rendőrség 107
Mentők 104
Tűzoltók 105

Pappas Hotline24h

A Pappas Auto őrangyala éjjel-nappal hívható

Hívószámok segélykérés esetén:

Budapest (XI.) 06 1 463 7400
Budapest (XIII.) 06 1 451 2200
Székesfehérvár 06 22 889 180
Szeged 06 62 553 999
Debrecen 06 52 525 360
Pécs 06 72 539 539

Teendők közúti baleset bekövetkezése esetén:

  • Őrizze meg a nyugalmát!
  • Vegye fel a sárga láthatósági mellényét!
  • Győződjön meg, hogy a sérült gépjármű elhelyezkedése nem okoz további veszélyt!
  • A baleset során az esetleges sérültek biztonságba helyezése, elsősegély nyújtása és rendőr kihívása.
  • Kék-sárga baleseti bejelentőt mindig tartsa az autóban!
  • Baleset esetén éjjel-nappal hívhatja a Pappas Hotline hívószámokat.

Mobilo-Mobilitásgarancia

A Pappas Auto karosszéria központjaiban elvégzett javítások biztosítják a márkánkénti átrozsdásodási garanciát.

Biztosítási ügyintézés

Önnek semmi dolga! A Pappas Auto teljes körű biztosítási ügyintézés mellett a javítás idejére gondoskodik a mobilitásáról is.

2.) Mit mondjunk a mentősnek? 

Telefonon több helyről is kérhetünk segítséget, melyek közül a legfontosabbak a mentők (104), a tűzoltók (105) és a rendőrség (107). Ezek a számok minden távbeszélő állomásról ingyenesen hívhatók. Mobilról a legcélszerűbb az általános segélykérő telefonszámot, a 112-est hívni. Az autópályák mentén is vannak segélykérő telefonok. Ezek minden második kilométernél megtalálhatók, elég a telefonkagylót felemelni és a központ rögtön jelentkezik. Ha balesetnél sérültet látunk minden esetben hívjunk mentőt. 

3.) Hogyan zajlik a helyszínelés? 

Amennyiben rendőrt hívtunk, a baleset következtében kialakult helyzetet csak a sérült(ek) védelme és a forgalom biztonsága érdekében szabad megváltoztatni. Ha nincs személyi sérülés, az első és legfontosabb tennivalónk - akkor is, ha mi voltunk a hibásak -, hogy rögzítsük a nyomokat. Amíg a helyszínelők meg nem érkeznek és engedélyt nem adnak a helyszín elhagyására, nem szabad elmozdítani az autókat.

Ha a rendőr feljelentést tesz, az közokiratnak minősül. Ha a károkozó továbbhajt, feltétlenül hívjunk rendőrt. Ilyen esetben a kárügyintézést a Magyar Biztosítók Szövetsége folytatja le, az ügyinézés során a Pappas Auto munkatársai - lsd. 5. pont - természetesen a segítségére lesznek. 

4.) Baleseti bejelentő kitöltése

A baleseti bejelentő (régebben betétlap) egész Európában szabványos, sárga-kék színű nyomtatvány. Ha nincs kéznél, egy üres papírlapon is rögzíteni lehet a baleset körülményeit, valamint a résztvevők adatait. Az európai baleseti bejelentő minden biztosítónál fellelhető. Javasolt a kocsiban tartani, mivel így kár esetén kéznél van. Hiánya miatt a károkozó később meggondolhatja magát, és másképp adhatja magát, és másképp adhatja elő a történteket, ami gátolhatja a kárrendezést. A baleseti bejelentő kitöltésekor nem szükséges a felek megegyezése, ellentétes kárleírások is közölhetők. Fontos tudni, hogy a baleseti bejelentő kitöltése nem jelenti a felelősség elismerését, de ugyanakkor le is lehet írni egy mondatban a felelősség elismerését, amennyiben a felek így egyeznek meg. 

A baleseti bejelentő kitöltése a baleset körülményeinek leírására szolgál és gyorsítja a kárrendezést is.

Az alábbi képre kattintva megtekintheti a betétlapot:

5.) Hol kell bejelenteni a kárt?

Önnek semmi dolga, mivel az autóján keletkező kárról az Önhöz legközelebb eső Pappas Auto márkaszervizet kell értesítenie, ahol teljes körű biztosítási ügyintézéssel állunk az Ön rendelkezésére. A Pappas Auto valamennyi biztosító társasággal kapcsolatban áll. 

További, kárrendezéssel kapcsolatos kérdéseivel forduljon bizalommal kollégáinkhoz:

1133 Budapest, Kárpát u. 21.  Ferenczi György Tel.: +36 1 451 2275 
1117 Budapest, Hunyadi J. út 6.  Kőszeri Gyula, Tel.: +36 1 463 7445 
8000 Székesfehérvár, Seregélyesi út 131.  Kalmár Zoltán Tel.: +36 22 889 187 
6725 Szeged, Vásárhelyi Pál u. 15.  Adminisztráció, Tel.: +36 62 553 999 
7630 Pécs, Koksz u. 125.  Hetesi Balázs, Tel.: +36 72 539 542 
4002 Debrecen, Mikepércsi út 73/B.  Pete László Tel.: +36 52 525 368

6.) Mi történik, ha a vétkes nincs biztosítva? 

Egy káresemény megtörténtekor az, hogy a vétkes nincs biztosítva, mindenképpen speciális esetnek számít. Biztosító társaságonként eltérő az ezzel kapcsolatos ügyintézés, éppen ezért kérjük, hogy ha ilyen szituációban találja magát, akkor mindenképpen keresse fel biztosítási ügyekkel foglalkozó kollégáinkat az 5. pontban megadott telefonszámokon. 

7.) Mi a teendő, ha külföldön történik a baj?

Lehetőleg kérjen rendőri intézkedést. Vannak olyan országok (pl. Horvátország, Románia), ahol minden balesetnél rendőri intézkedést kell kérni. Ne írjon alá, és a felelősség bizonyítására ne fogadjon el semmi olyan idegen nyelvű iratot, amelyet nem ért vagy nem tud lefordítani. Töltse ki a másik féllel közösen az európai baleseti bejelentőt, és ennek egyik példányát őrizze meg. Tisztázza, hogy a másik félnek van-e és ha igen, melyik biztosítónál érvényes biztosítása, jegyezze fel kötvényszámát. Ha a hatósági eljárás súlyosan sérti érdekeit, kérjen segítséget a nagykövetségtől vagy a konzuli szolgálattól. Ha ön a károkozó, jegyezze fel a károsult adatait, illetve adja meg a saját személyi adatait a másik félnek. Ha ön a károsult, feltétlenül jegyezze fel a másik fél személyi és biztosítási adatait. Hazaérkezése után jelentse be a kárt a Pappas Auto-nál. A megszerzett adatok később a kárrendezést nagymértékben gyorsíthatják. 

8.) Mit kell tenni, ha vaddal ütközünk?

A későbbi ügyintézést gyorsítása és saját jól felfogott érdekünkben hívjunk rendőrt. Elsődlegesen azt kell megállapítania a rendőrnek, hogy történt-e szabályszegés. Ha sem szabálysértés, sem bűncselekmény gyanúja nem merül fel, jelentésben rögzíti a tényeket. Ebben az esetben további eljárás nem folyik. A jelentés lehet alapja az állampolgári igény polgári peres követelésé érvényesítésének, ha a sértett a vadgazdasággal nem jut dűlőre. Általában ez szokott történni, hisz már nincs érvényben az a jogszabály, ami felelőssé teszi a vadgazdaság tulajdonosát a vad által okozott balesetért. 

A vadveszélyre figyelmeztető csak figyelmeztet, arra, hogy itt várható vad hirtelen felbukkanása. Azért mert tábla van, nem jelenti azt, hogy a balesetért a gépjármű vezetője a felelős. Ha a helyszíni vizsgálat azt állapítja meg, hogy körültekintőbb vezetéssel a karambol elkerülhető lett volna, akkor szemlét folytatnak le a felelősség megállapításához. Rendőrt hívni nem kötelező, de célszerű és elvárt, hisz vagy az autónkban, vagy a természetben kár keletkezett. Ezt kötelesek vagyunk megtéríteni, az elütött állatot pedig le kell adnunk a vadgazdaságnál. Gazdátlan ebnél nincs kit perelni, ilyenkor az autós gondban van. A biztosító is csak akkor fizet, ha van egy kárt okozó, akitől követelheti a pénzét. Meg kell vizsgálni, hogy a kárt okozó esemény mögött van-e olyan biztosítás, ami alapján kára rendezhető. Ilyenek pl.: az autó elé kiugró kutya/háziállat gazdájának érvényes felelősségbiztosítása. Ezekben az esetekben a kár okozójának (vagy tulajdonosának) felelősségbiztosítójához kell fordulni a kárigénnyel. Felelősségbiztosítás hiányában forduljon a Pappas Auto kárrendezési munkatársához, aki egy biztosítási eljárás keretében úgynevezett szívességi kárfelvételi eljárást kezdeményez a biztosítónál. Ez alapján benyújthatja polgári jogi igényét a kár okozójával (vagy tulajdonosával) szemben.