Bemutatkozott az új Citan

Óriási. Kompakt külső méretek nagyvonalú térkínálattal és praktikus funkcionalitással.

A Mercedes-Benz Citan új generációjának összetéveszthetetlen designja, kiváló vezethetősége, biztonsága és konnektivitási lehetőségei gondoskodnak arról, hogy a vadonatúj modell minden tekintetben megfeleljen az ügyfelek elvárásainak. A kompakt külső méretek, a nagy teherbírás és a nagyvonalú tékínálat sokféle alkalmazási területet nyit meg az új „small van” számára, különösen a belvárosi terítőfuvarozásban. A szélesre nyíló tolóajtóknak a jármű mindkét oldalán, valamint az alacsony rakodóperemnek köszönhetően a beltér könnyen hozzáférhető, ezáltal a berakodás is rendkívül egyszerű.

Tekintse meg az árlistát.

 

Világpremier: 2021. augusztus 25.

Ha lemaradt volna az új Mercedes-Benz Citán Világpremierjéről az alábbi linken megtekintheti a bemutatót:  Az új Mercedes-Benz Citán Világpremierjének megtekintése

Bemutatkozik az új Mercedes-Benz Citan

Kompakt külső méretek tágas helykínálattal és kimagasló csomagtérmérettel – mindezt elsőrendű variálhatósággal és alkalmazkodóképességgel egyesíti a vadonatúj Mercedes-Benz Citan. A dobozos és személyszállító kivitelben egyaránt elérhető modell nagyméretű tolóajtói mindkét oldalon kivételesen könnyű hozzáférést biztosítanak a belső térhez. A nagyfokú funkcionalitás és variálhatóság mellett az újdonságot kiemelkedő biztonsági felszereltség és menetkényelem jellemzi.

Az új Citan 2021. szeptember közepétől rendelhető.

A Mercedes-Benz a Sprinter és a Vito modellekkel a nagyméretű és a közepes transzporterek szegmenségben kiemelkedően sikeres, az új Citan pedig a kisebb méretű kishaszonjárműként teszi teljessé a portfóliót. A teljesen új fejlesztésű modell karakteres formatervvel, kivételes menetkényelemmel, gazdag biztonsági felszereltséggel és kapcsolódási lehetőséggel kínálja a Mercedes-Benz tudásának legjavát. Ugyanakkor a Citan az utolsó, belső égésű motorral fejlesztett Mercedes-Benz kishaszonjármű. Az új fejlesztések kizárólag elektromos hajtással lesznek elérhetők. Ennek a következetes, elektromos irányba való haladásnak logikus következő lépése az új eCitan

Kiegyensúlyozott arányok és érzéki felületek jellemzik az új Mercedes-Benz Citan formatervét. A széles vállak és a hangsúlyos kerékjárati ívek határozott kiállást biztosítanak, amely a kisméretű haszongépjárművek kategóriájában eddig ismeretlen fogalom volt.

A belső térben meghatározó szerephez jut a vízszintes elrendezésű műszerfal, amelynek kialakítása szárnyszerűen öleli körbe az utazókat, ugyanakkor könnyed kialakítása nagyvonalú térérzetet nyújt. Ebben helyezkedik el maga a műszeregység, amelynek formája egy erodált kőre emlékeztet. A kettő között kialakított rész praktikus tárolórekeszt biztosít a fontos használati tárgyak gyors eléréséhez.

Sokoldalú felhasználási lehetőség és kényelmes rakodás

A Citan kompakt külső mérettel rendelkezik (hosszúság: 4.498 mm), mégis kimagasló helykínálatot nyújt. A különféle verziók és felszereltségek sokoldalú felhasználási lehetőséget és kényelmes rakodást biztosítanak. A dobozos és személyszállító kivitelben is elérhető modell később hosszú tengelytávval és Mixto változatban is elérhető lesz. Azonban a rövid tengelytávú (2.716 mm) modell is jóval nagyobb helyet kínál elődjénél – dobozos felépítménnyel például a raktér hossza flexibilis válaszfallal akár 3,05 méter is lehet.

A tolóajtók különösen a szűk parkolóhelyeken kínálnak praktikus hozzáférést; az új Citan esetében pedig mindkét oldalon elérhetőek, a korábbinál tágasabb, 615 milliméter széles és 1.059 milliméter magas nyílásokat biztosítva.

Hátul is könnyű a hozzáférés: a dobozos verzió alsó küszöbe mindössze 59 centiméter magas. Mindkét hátsó ajtó 90 fokos szögben nyílik, de szükség esetén akár 180 fokban is nyitható. Asszimmetrikus elosztásuk még praktikusabb, a bal oldali ajtó szélesebb. Opcionálisan fűthető hátsó szélvédő és hátsó ablakmosó is elérhető.

A személyszállító változathoz is elérhető a kétszárnyú hátsó ajtó. A hátsó üléspad egyharmad-kétharmad arányban dönthető, a használatot pedig számos rakodórekesz könnyíti meg.

Kivételes zajcsillapítás és üléskényelem, valamint gazdag felszereltség emeli ki az új Citant a mezőnyből. A Mercedes-Benz a fejlesztés során különösen nagy hangsúlyt fektetett a márkára jellemző kényelem létrehozására, ami nem csak pihentető, de egyben biztonságosabb utazást is jelent, hiszen a pihentebb vezetők a forgalomban is jobban koncentrálnak. A személyautókból ismerős megoldások, mint például a THERMOTRONIC automata klíma, a KEYLESS-GO indítás és az elektromos parkolófék különösen kényelmes használatot biztosítanak.

A dobozos és a személyszállító változat is elérhető BASE és PRO felszereltséggel. Már az alapmodell is rendelkezik az összes fontos felszereltséggel, a PRO pedig látványosabb megjelenést és még szélesebb körű funkcionalitást kínál.

Kényelem és menetdinamika

A Mercedes-Benz modellekre jellemző vezetési karakterisztika a Citan sajátja is, amely a kényelem, a menetdinamika és a biztonság ideális kombinációját nyújtja. A MacPherson felfüggesztéses első futómű az úthibák megfelelő kezeléséről gondoskodik, a csatolt lengőkaros hátsó kialakítás pedig helytakarékos, így nagy rakteret biztosít, de kiegészítő hátsó kereszttartók is segítik a magabiztos úttartást.

A Mercedes-Benz mérnökei sokat dolgoztak a futómű tökéletes hangolásán. A Tourer első és hátsó tengelyén Mercedes-Benz-specifikus rugózási és lengéscsillapítási beállítással rendelkezik, a megerősített első stabilizátor pedig csökkenti az oldaldőlést kanyarokban. Az új Citan üresen és terhelve is precíz, megbízható, ugyanakkor kényelmes utazást szavatol, a dobozos verzió pedig kifejezetten nagy terhelés mellett is stabil marad.

Átfogó biztonsági felszereltség

A biztonság a Mercedes-Benz modellek egyik alapvető értéke. Ez itt sincs másképp, az energiaelnyelő zónákkal ellátott merev karosszéria, az akár szériában hét légzsák és a vezetési segédrendszerek átfogó kínálata számtalan helyzetben segítik a vezetőt. 

A menetstabilizátor kifinomult működéssel támogatja a biztonságos vezetést, amelyet a visszagurulásgátló és az oldalszél asszisztens is támogat.

A környezetet radaros és ultrahangos érzékelők, valamint kamerák figyelik, a segédrendszerek pedig szükség esetén figyelmeztetnek vagy beavatkoznak. Akárcsak a legújabb S- és C-osztály modellek esetében, az Aktív sávtartó asszisztens itt is kormányzási beavatkozással dolgozik fékezés helyett, így működése különösen kifinomult. Az ATTENTION ASSIST éberségfigyelő és a Mercedes-Benz vészhívó rendszer az alapfelszereltség része, sőt, a Citan Tourer esetében az Aktív fékasszisztens, a holttérfigyelő, a sebességszabályozó és a táblafelismerő is széria. Opcionálisan elérhető a torlódás esetén automatikus araszolást biztosító DISTRONIC távolságtartó tempomat és az Aktív sávtartó asszisztens, amely segíti a Citan sáv közepén történő haladását.

Intuitív kezelés MBUX rendszerrel és a Mercedes me digitális szolgáltatásaival

Nagyobb testvéreihez és a Mercedes-Benz személyautókhoz hasonlóan az új Citan esetében is elérhető a Mercedes-Benz modern központi rendszere, az MBUX (Mercedes-Benz User Experience). A különösen erős hardverrel, tanulásképes szoftverrel és nagyfelbontású képernyőkkel rendelkező rendszer forradalmasítja a modell kezelhetőségét. Mindezt akár hétcolos érintőképernyő, a kormánykerék értintésérzékeny gombjai, valamint a „Hey Mercedes” beszédvezérlés is megkönnyíti. További előny az Apple CarPlay és az Android Auto okostelefon-integráció.

Emellett az új Citan a Mercedes me connect számos digitális szolgáltatásával kompatibilis, így az ügyfelek mobiltelefonon keresztül mindig kapcsolatban lehetnek a járművükkel. 

Modern és gazdaságos motorok

A piaci bevezetéskor háromféle dízel és kétféle benzinmotorral érhető majd el az új Citan, amelyekben közös az alacsony üzemanyag-fogyasztás és az alacsony fordulatszámtól elérhető teljesítmény. A dízelmotoros verzió esetén akár 121 lóerő és 295 Nm nyomaték is elérhető.

Minden motorváltozat megfelel az Euro 6d normáknak és alapfelszereltségként start-stop rendszerrel rendelkezik A hatfokozatú kézi sebességváltó mellett az erősebb benzines és dízelmotoros modellek hétfokozatú duplakuplungos automatával (DCT) is elérhetők.

 

Az eCitan 2022 második felében érkezik. A Citan teljesen elektromos hajtású variánsa zéró emissziós alternatívával bővíti a kínálatot, így a Mercedes-Benz az eVito és az eSprinter után a kishaszongépjárművek szegmensében is kínál elektromos járművet. A várható hatótáv egy feltöltéssel 285 kilométer lesz a WLTP ciklus alapján, ami megfelel az átlagos felhasználók igényeinek, hiszen ezeket a modelleket gyakran rövid távú kiszállításra használják, városi környezetben. Gyorstöltőn az akkumulátor előreláthatólag 40 perc alatt feltölthető lesz 10-ről 80 százalékra. További pozitívum: sem a méretek, sem pedig a terhelhetőség tekintetében nem jelent kompromisszumot majd az elektromos hajtás, sőt, vonóhorog is elérhető lesz az eCitan számára.


Részletes információért, kérjük forduljon Mercedes-Benz transzporter értékesítő munkatársainkhoz